– W tym roku było wyjątkowo bogato, zaistniały bowiem zarówno Polskie Radio jak i Telewizja Polska – mówi Krystyna Rosłan-Kuhn z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. – To ma kolosalne znaczenie dla popularyzacji tego wydarzenia.
Czytaj także: Poznań Media Expo: "Cyfrowa Polska dla wszystkich"
Ale targi Media Expo to także specjalistyczna konferencja, której uczestnicy zajmowali się aktualnymi problemami mediów. – Przejście z "analogu" do "cyfry" to oszczędność pasma i energii, bo do pokrycia danego obszaru potrzeba będzie teraz nadajnika o znacznie mniejszej mocy – tłumaczy Rosłan-Kuhn. – To także więc działania proekologiczne.
Zdaniem ekspertki cyfryzacja oznacza także znaczące obcięcie kosztów nadawania. – Z jednego nadajnika można bowiem emitować kilka programów – mówi Rosłan-Kuhn.
Jednak, jej zdaniem radio "rozsiewcze", nawet cyfrowe, nie wyeliminuje z rynku stacji internetowych. – Natomiast połączenie tych dwóch mediów daje fenomenalne wyniki – mówi ekspertka.
By dowiedzieć się więcej posłuchaj nagrania materiału z audycji "Czwarty wymiar".
(kd)