- CRMy wszystkim kojarzą się z oprogramowaniem, a to strategia biznesowa do zarządzania naszymi relacjami z klientami – mówił w Czwórce Damian Świderek z firmy Microsoft. CRMy funkcjonują jako centralna baza danych wykorzystywana do budowania długotrwałych relacji handlowych. Z perspektywy firmy ma ona postać aplikacji w przeglądarce internetowej. Od strony klienta są to wszystkie narzędzia, za pomocą których może się on kontaktować z firmą. W CRM zapisywane są informacje przekazane każdą z dróg od maili, po rozmowy telefoniczne.
- To niezwykłe ułatwienie dla małych i średnich przedsiębiorstw. Duże korporacje już dawno było stać na tego typu rozwiązania już dawno. Jeszcze kilka lat temu wdrożenie CRM kosztowało firmę od 500 tysięcy do miliona złotych, bo nie chodziło tylko i wyłącznie o system informatyczny, ale zmianę strategii całego biznesu. Trzeba było najpierw, stwierdzić jaki jest stan obecny i potem zmienić wszystko, żeby klient stał się epicentrum naszych usług – opowiadał Świderek.
Dzisiaj małe i średnie firmy mogą z tego systemu korzystać praktycznie bez inwestycji wystarczy pobrać odpowiednią aplikację i po rejestracji, korzystanie z CRM można rozpocząć praktycznie od ręki.
Więcej na temat systemu CRM dowiesz się słuchając nagrania audycji.
bch