rozGRYwka: "SmallWorld"

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2012 19:37
Krasnoludy, czarodzieje, amazonki, giganci i orki. 14 gatunków, 20 specjalnych mocy i jeden cel: zwyciężyć inne nacje i zająć jak największe terytorium. "Czwarty Wymiar" testuje "SmallWorld".
Audio
  • Kuba Marcinowicz i Kamil Jasieński testują "SmallWorld"

Philippe Keyaerts uważany jest za jednego z najbardziej kreatywnych autorów gier planszowych. Jego najnowsze dziecko "SmallWorld" to następca wielokrotnie nagradzanej gry "Vinci". W rozgrywce może brać udział od 2 do 5 uczestników, ale uwaga, jak na planszówkę "SmallWorld" jest ciężka - waży 2 kilogramy! 

- Niektórzy mówią, że to lekka gra wojenna i faktycznie osią tej gry jest konflikt - mówi Błażej Kubacki z portalu grybezpradu.pl - Każdy z graczy reprezentuje jakąś rasę, którą wprowadza na planszę. Ciekawe jednak jest to, że gracz nie reprezentuje jednej rasy przez całą zagrywkę. I dlatego najważniejsze to przewidzieć upadek i w odpowiednim momencie wycofać się z danej cywilizacji, udzielając swojego poparcia nowej sile, która rozwinie się na gruzach tych, którzy przeminęli.

Największe zalety "SmallWorld" to m.in. przepiękne ilustracje utrzymane w bajecznym klimacie fantasy, przystępnie wyjaśnione i zilustrowane zasady gry, losowy dobór nowych cywilizacji, który spowoduje, że każda partia będzie inna od poprzedniej, warianty rozgrywki dopasowane do 2, 3, 4 lub 5 graczy (dwie różne plansze).

- W "SmallWorld" można grać z dziećmi, można ze znajomymi. Nawet tymi, którzy na co dzień nie mają nic wspólnego z planszówkami - tłumaczy przedstawiciel wydawnictwa Rebel. - Dobre jest też to, że zaczynając grę nie musimy ogarniać wszystkich zasad na wyrost. Elementów jest dużo, ale wchodzą one do gry sukcesywnie - kończy rozmówca Kamila Jasieńskiego.  

Posłuchaj, co w "SmallWorld" najbardziej przeraziło Kubę Marcinowicza i zobacz relację wideo z rozGRYwki w studiu Czwórki.

kul 

Czytaj także

Czwórka gra w planszówki!

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2012 11:00
Zapraszamy do akcji społecznej, promującej wspólne spędzanie czasu z rodziną i przyjaciółmi.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Test gry: "Wsiąść do pociagu: Europa” – ikona wśród gier planszowych

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2012 19:40
- To jest gra, której wielu graczy zawdzięcza wejście w świat gier planszowych i zwiększenie liczby grających przyjaciół – mówił w Czwórce Błażej Kubacki z portalu grybezprądu.pl.
rozwiń zwiń
Czytaj także

rozGRYwka: Łamiemy "Tabu"

Ostatnia aktualizacja: 13.08.2012 20:00
Gra planszowa, która planszy nie ma, ale potrafi rozbawić całkiem spore grono znajomych. Trochę jak kalambury, ale z wyraźnym utrudnieniem. W "Tabu" odgadując hasła nie możesz używać słów tabu.
rozwiń zwiń