Agnieszka Mazur Wciąż szukam swojego stylu, całe życie się uczę, próbuję różnych technik - od tuszu po ołówek - ale też formatów, choć większość rysunków modowych robię w wielkości A4
Ilustracje inspirowane m.in. filmami "Do widzenia do jutra", "Powiększenie", "Okno na podwórze", czy "Wielki Gatsby" łączą elementy rysunku, malarstwa, ale także grafiki, która obok kostiumografii jest drugą pasją Agnieszki Mazur.
Artystka obie te pasje łączy od wielu lat wykonując kostiumy do filmów i muzeów oraz ucząc w szkołach artystycznych. Pracowała także m.in. przy przygotowaniu strojów do jednego z Orszaków Trzech Króli, które przeszły ulicami miast. - Hafciarki, pani krawcowa - wszyscy pracowali ok 300 godzin m.in. na maszynie do szycia z XIX w., by wykonać trzy stroje dla tych trzech osób - mówiła w rozmowie z Kasią Dydo.
W Czwórce opowiadała o tamtej pracy, ale mówiła także o tym, jak pracował Jan Matejko i co znajdowało się w jego "skarbczyku". Wspominała o wizerunkach władców na banknotach - skąd się wziął ich ubiór? Opowiadała o swojej fascynacji filmami kostiumowymi i o łączeniu zajęć kostiumografa i grafika.
Agnieszka Mazur Pierwszym kostiumografem był… Jan Matejko. Jest dziś niedoceniany, a był znakomitym badaczem - autorem m.in. pierwszych tablic kostiumograficznych przedstawiających ubiory w Polsce od czasów wczesnego średniowiecza do końca XVIII w.
***
Tytuł audycji: "Stacja Kultura"
Prowadzi: Katarzyna Dydo
Gość: Agnieszka Mazur (kostiumograf, grafik)
Data emisji: 6.01.2016
Godzina emisji: 11.10
kd/jsz