Niektórych filmów nie wyobrażamy sobie bez danego motywu muzycznego. Niektóre piosenki, dzięki zaistnieniu w reklamie, stały się hitami. Dźwięk i obraz to doskonała para, o ile są dobrze dobrani, a tym doborem zajmują się specjaliści.
- Przy doborze muzyki, zarówno do filmu, serialu, reklamy, trzeba się kierować wyczuciem obrazu - mówi Agnieszka Kulczycka, konsultant muzyczny, prezes Sirens. - Zazwyczaj dostajemy scenariusz filmu, do którego dobieramy lub tworzymy muzykę - wyjaśnia. - Zdarza się też tak, że przychodzi producent i opowiada nam o pomyśle, który ma na film. Chce zrobić świetny obraz, ma pomysł, szkic na film, gdzie mocne akcenty mają być ze strony muzyki - dodaje Aneta Brykalska, konsultant muzyczny.
Muzyka, którą dobiorą konsultanci zostaje z filmem na zawsze. Ekspertki podkreślają, że nie może ona przyćmić obrazu, ma mu służyć. Jak wygląda praca konsultanta muzycznego? Czym są bazy muzyki produkcyjnej? I kto może pracować z dźwiękiem? Zapraszamy do wysłuchania całego materiału.
***
Tytuł audycji: Stacja Kultura
Prowadzi: Kasia Dydo
Gość: Damian Sikorski (dziennikarz Czwórki)
Data emisji: 29.03.2017
Godzina emisji: 10.40
pj/ac