- W jednym z rozdziałów tej książki staram sie np. pokazać jak wiele ze słów używanych w codziennym języku było pierwotnie nazwami marek - mówi Marcin Napiórkowski. - Wśród nich możemy wymienić: "skocz", "trampolina", "rower" czy "termos" - dodaje.
Nawet język, którym się komunikujemy jest tworzony przez kapitalizm. Staram się opowiadać o kapitalizmie, jako o pewnym systemie komunikacji poprzez kody, marki, franczyzy czy loga Marcin Napiórkowski
Kulturoznawca bada wszechobecność mitologii w reklamach, produktach, przestrzeni publicznej, a także ulubionych filmach. Okazuje, że nawet nasza poranna kawa ma coś wspólnego z kapitalizmem. Książka "Kod kapitalizmu" objaśnia też przykłady franczyzy kulturowej, której przykładem są "Gwiezdne wojny", mówi o kapitalizmie, który uczy patriotyzmu i wychowuje nasze dzieci. Więcej na ten temat w materiale Oli Opali.
***
Tytuł audycji: Stacja Kultura
Prowadzi: Kasia Dydo
Data emisji: 28.02.2019
Godzina emisji: 11.48
pj/kd