Miejsce dla odbiorcy sztuki

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2013 14:04
- Zależało nam na stworzeniu projektu, który będzie angażował odbiorcę sztuki w wystawę - mówi Kuba Budzyński, współpomysłodawca akcji "Zróbmy to razem". Dzięki temu od 16 września na terenie Gdańska można odszukać 11 unikatowych zdań na kolorowym tle.
Audio
  • Kuba Budzyński opowiada o akcji "Zróbmy to razem" (Stacja Kultura/Czwórka)
Zróbmy to razem, fragment plakatu
"Zróbmy to razem", fragment plakatu

"Zróbmy to razem" to akcja, która organizowana jest w Polsce już piąty raz, jeśli liczyć edycje angielskie, to jest siódmą z kolei. Projekt artystów, tym razem miał na celu zaangażowanie odbiorców w tworzenie zawartości wystawy.
- Hasłem "Zróbmy to razem" była sztuka w przestrzeni miejskiej - mówi Kuba Budzyński. - Projekt polega na tym, że zachęcamy odbiorów do tego, by dokańczali sentencje na stronie naszego projektu. W tym roku było 6 wypowiedzi m.in.: "Pomnik...", "Moja opinia o sztuce...", "Artysta w mieście...".
Organizatorzy przyznają, że zebrali ponad 200 wpisów i mieli niemały problem by wybrać finalistów. Na szczęście część decyzji należała też do internautów, którzy głosowali na wybrane wypowiedzi. Pojawiły się takie zdania jak "Pomnik w Polsce jest brązowy", "Granice sztuki są nieskończone jak głupota ludzka". Najwięcej głosów zdobyła sentencja Ani Włodarczyk, znanej gdańskiej blogerki kulinarnej: "Swoją opinię o sztucę buduję na intuicji. Nie używam wielkich słów, nie robię poważnych min, stawiam na prostotę".

- Wydawało nam się, że brakuje miejsca na odbiorcę w projektach artystycznych - mówi gość "Stacji Kultura". - Zależało nam na stworzeniu projektu, który będzie w pełni angażował odbiorcę i to zaangażowanie będzie treścią wystawy. Chcieliśmy ustąpić miejsca - dodaje.

11 bilbordów, które stoją w Gdańsku, jest tylko dodatkiem. Akcja ma zwieńczenie w formie projekcji podczas różnych wydarzeń. W tym roku "Zróbmy to razem" wyświetlą pokaz w ramach międzynarodowego projektu artystycznego "Close stranger: promowanie wspólnego porozumienia pomiędzy mieszkańcami Gdańska, Kaliningradu i Kłajpedy poprzez umożliwienie wymiany w obszarze współczesnej kultury i sztuki".
(pj)

Czytaj także

Reklama szpeci miasta - czas się jej pozbyć

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2013 15:27
Ciekawą możliwością na uregulowanie kwestii reklam jest propozycja prezydencka, która ma wprowadzić ochronę krajobrazu. Niestety włodarze miast i gmin milczą na jej temat.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Reklamy w kinach trwają pół godziny, a nawet dłużej!

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2013 14:00
Wybierając się na film, możemy spokojnie spóźnić się 15-30 minut. Wszystko przez bloki reklamowe poprzedzające projekcje.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Idą w miasto" by walczyć z reklamą

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2013 16:04
Miejscy partyzanci w Poznaniu podjęli nierówną walkę z reklamą. "Antyreklamowa partyzantka" liczy tam kilkadziesiąt osób. Chodzą po mieście z nożyczkami i sekatorami w dłoniach, by z reklamowych płacht oczyszczać ściany oraz płoty.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Tak umiera dziecko zamknięte w samochodzie. Szokująca kampania z USA

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2013 12:19
Zaledwie 15 minut w nagrzanym samochodzie może spowodować śmierć zamkniętego w nim dziecka. W USA umierającego w aucie chłopca pokazano w kampanii społecznej.
rozwiń zwiń