W dane pochodzące z Internetu wierzy 60% Polaków. Więcej z nas, bo aż 70% ufa opiniom i wiadomościom, które są publikowane na forach internetowych. Inne nacje są bardziej powściągliwe w ocenie internetowych informacji.
- Nasza edukacja przygotowała nas do wiary w to, co napisane. Jeśli w encyklopedii jest coś napisane, to znaczy, że to prawda, jeśli coś jest napisane w Wikipedii, wielu nie widzi różnicy - mówi Maria Cywińska, socjolog Internetu.
Wyjątkowej czujności wymagają informacje, które spotykamy na forach internetowych. Czasy, kiedy udzielali się tam wyłącznie użytkownicy, chcąc dzielić się swoimi własnymi uwagami i opiniami już minęły.
– W zakres obowiązków pracowników działów public relations wchodzi zajmowanie się białym PR w Internecie. Tworzą fikcyjne postaci, które będą zachwalały produkty i usługi, lub mówiły, że nie było jakichś wpadek – mówi Cywińska. Warto też pamiętać, że materiały publikowane na forach, zostają w sieci na zawsze, dopóki forum istnieje, a ludzie często nie patrzą na daty wpisów. Ostrożność jest tym bardziej potrzebna.
fot. W. Kusiński/PR
Jakich informacji szukamy na forach? Co jest pomocne, a na co zwracać baczną uwagę? Szczegóły w dźwięku.
Pg