Jak stworzyć dobre logo?

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2012 08:50
Skuteczne logo powinno być proste, ale jednocześnie unikalne i intrygujące, a przy tym odkrywcze. Tylko... jak takie wymyślić?
Audio

- Jeśli chcemy, by nasze logo było unikalne i zapadało w pamięć, musimy znać otoczenie, w którym będzie się ono znajdować – opowiada w Czwórce Piotr Ręczajski z Mama Studio, niezależnej warszawskiej pracowni, która ostatnio znalazła się w finale konkursu na znak identyfikujący Muzeum Narodowe w Warszawie. – Takie zdekodowanie kategorii produktu powoduje, że będziemy wiedzieć, jakich kolorów użyć - wyjaśnia.

Na przykład bankowość jest najczęściej granatowo-czerwona, albo granatowo-niebieska. Jeśli więc chcemy, by logo się wyróżniało, należy zerwać z tym kodem i zaprojektować inne kolory.

Zmieniając logotyp, instytucje muszą się liczyć z tym, że nie warto zmieniać wszystkiego, a jedynie konkretne elementy, by konsumenci nie przestali się identyfikować z daną firmą. – Wszystko zależy od głębokości cięcia i powodu, dla którego się zmienia logotyp – tłumaczy Ręczajski. – Argument, by drastycznie zmieniać znak identyfikacji, to chęć budowania nowego wizerunku, całkowicie od zera.

Często jednak powodem jest "odkurzenie" znaku identyfikacji, czyli po prostu przystosowanie go panujących trendów. – Właściwie nic się nie zmienia, jest jednak mały lifting, unowocześnienie – mówi Ręczajski.
Więcej o pracy przy powstawaniu logotypów i tajnikach tworzenia skutecznego znaku identyfikacji firmy dowiesz sie, słuchając całej rozmowy z przedstawicielami pracowni Mama Studio.

(kd)

Zobacz więcej na temat: Czwórka firma Warszawa
Czytaj także

Anna Przybylska zarejestrowana. Będzie dawcą szpiku?

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2012 19:00
Znana aktorka Anna Przybylska została potencjalnym dawcą szpiku kostnego. Dołączając do grona dawców, wsparła jednocześnie działania Fundacji DKMS.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Stoicyzm XXI wieku, czyli duchowe projektowanie swojego życia

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2012 15:40
Życie stawia przed nami mnóstwo wyzwań – opowiada w Czwórce założyciel pierwszej w Polsce firmy, zajmującej się doradztwem filozoficznym. – Doradca nie poda ci konkretnych rozwiązań problemu, ale zada pytanie, dzięki któremu odkryjesz je sam.
rozwiń zwiń
Czytaj także

W Czwórce godnie pożegnaliśmy zimę!

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2012 08:20
Oglądaliśmy ją na zdjęciach zrobionych przez Was - słuchaczy "Czwórki"...
rozwiń zwiń
Czytaj także

Naucz się czytać mowę ciała i kontroluj otoczenie

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2012 15:00
Czytanie sygnałów pozawerbalnych, które podświadomie wysyłają nam rozmówcy to trudna sztuka. Ale można ją opanować, ucząc się przy okazji, jak okiełznać własne ciało i wysyłać otoczeniu tylko te znaki, które chcemy.
rozwiń zwiń