Jak pisać bloga, by odnieść sukces

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2012 12:30
Blogi to dziś potężna siła. Zaglądamy na nie szukając przepisów kulinarnych, opowieści z podróży, nowinek technologicznych i motoryzacyjnych. Ale co zrobić, żeby to właśnie nasz blog odniósł komercyjny sukces?
Audio
  • W jakiej kondycji jest światowa blogosfera - materiał Baety Kwiatkowskiej.
  • Blogów moc - rozmowa z Leszkiem Bukowskim i Łukaszem Jakóbiakiem

Coraz więcej osób zakłada swoje blogi, jedni prowadzą elektroniczny pamiętnik, inni dzielą się kulinarnymi dokonaniami, jeszcze inni poglądami politycznymi, pomysłami na zabawy z dziećmi. Są blogi o zdrowiu, urodzie, blogi z ploteczkami i blogi naukowe. W dzisiejszej blogosferze można znaleźć wszystko. Ich podstawową zaletą, na którą zwracają uwagę czytelnicy blogów, jest ich duża wiarygodność i osobiste podejście do tematu, co potwierdza dr Leszek Bukowski z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych.

- Z wiarygodnością blogów dziś może być różnie, blogi mogą być dziś wykorzystywane w celach marketingowych. Natomiast siła ich leży w tym, że jest to spojrzenie osobiste - mówi gość Krzysztofa Grzybowskiego. - Henry Jenkins, amerykański badacz współczesnych mediów, mówi o "kulturze uczestnictwa". W XX wieku mieliśmy do czynienia z mediami, gdzie my, odbiorcy siedzieliśmy na widowni, przysłuchiwaliśmy się temu, co jakieś osoby maja do powiedzenia, współcześnie to się zmienia - dodaje.

Łukasz Jakóbiak , bloger, prowadzący internetowy program "20 m 2 Łukasza" , zwraca uwagę, że ludzie chcą tego, co jest prawdziwe. A taką informację mogą właśnie dostać na blogach.

Dziś blog staje się sposobem na rozmowę z ludźmi. Jak zauważa specjalista od informatyki społecznej, blog jest dziś kanałem wymiany informacji osobistych, ze społeczeństwem masowym. Wiele osób zauważyło ogromny potencjał blogosfery, to że należy liczyć się z głosem internetu.

Blogi cieszą się ogromną popularnością, odnoszą też sukcesy. Łukasz Jakóbiak zauważa, że aktualnie blogi kulinarne wiodą prym w polskiej blogosferze. Łukaszowi udało się zebrać fanów i publiczność dla swych rozmów ze sławami, ludźmi kultury i celebrytami. Jego goście, a przede wszystkim ich menadżerowie, zauważyli ogromną siłę oddziaływania tego programu i już dziś proszą Jakóbiaka by zaprosił ich podopiecznych do swoich 20 metrów.

Jaki jest więc przepis na sukces, co zrobić, żeby to właśnie nasz blog był topowy, cytowany, linkowany? Jak, prowadząc blog modowy, sprawić żeby zapraszano nas na pokazy światowej sławy projektantów? - odpowiedzi na te pytania znajdziesz słuchając załączonej audycji Krzysztofa Grzybowskiego " 4 do 4 ".

Zapraszamy również do wysłuchania materiału Beaty Kwiatkowskiej o kondycji blogosfery oraz o konferencji Blog Forum Gdańsk, która rozpoczyna się już 13 października, oczywiście w Gdańsku.

Nie zapominajcie też o Czwórkowym blogu muzycznym. Zapraszamy do Muzycznej strony Czwórki.

(pj)

Zobacz jeden z odcinków z "20 metrów kwadratowych Łukasza".

Czytaj także

Blogerzy łączcie się!

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2011 15:56
Piszesz bloga? Jesteś fanem blogosfery? Dowiedz się więcej co słychać w świecie internetowego pisarstwa. W Czwórce mówimy o Blog Forum Gdańsk 2011.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Zadbaj o wizerunek swojej firmy w sieci

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2012 15:00
Internetowa Rewolucja to kampania edukacyjna, dzięki której dowiemy się, jak można aktywnie i przede wszystkim skutecznie zaistnieć i promować się w sieci. W Czwórce opowiadał o niej Piotr Zalewski.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Królestwo smaków wprost z sieci

Ostatnia aktualizacja: 28.05.2012 17:30
Przepisów na ulubiony szarlotkę, tradycyjną pomidorową czy ciągle mało popularne szparagi Polacy coraz chętniej szukają w internecie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Czwórka wystartowała z blogiem muzycznym!

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2012 05:00
"Muzyczna Strona Czwórki", to nowa propozycja dla słuchaczy, dostępna na stronie internetowej Czwórki. Najświeższe informacje ze świata muzyki, wyselekcjonowane utwory, godni uwagi artyści - oto najnowsza propozycja Czwórki.
rozwiń zwiń