Dla zrozumienia sztuki Wyspiańskiego ważny jest nie tylko kontekst historyczny, w którym dramat ten powstał, ale także czas, w którym wprowadza się go ponownie na scenę. - Problem wolności jest tym, co z człowieka czyni istotę dramatyczną. W przypadku rozumienia tego pojęcia przez Wyspiańskiego dotyczy to odrzucenia w sobie maski. - wyjaśnia gość Czwórki.
Przedstawienie ma formę przejścia przez pewien proces, która pozostanie niepełna bez udziału widzów Anna Augustynowicz
Premiera sztuki odbędzie się w Teatrze Polskim 29 stycznia - w 150. rocznicę urodzin autora i 106. rocznicę powstania stołecznej sceny. Na scenie wystąpią m.in. Grzegorz Falkowski, Jerzy Trela i Marcin Bubółka. - Mam bardzo otwarty zespół, który razem ze mną zaangażował się w czytanie Wyspiańskiego - opowiada reżyserka. - To są aktorzy, którzy rzeczywiście mają potrzebę wychodzenia na scenę w ważnej sprawie - podkreśla Augustynowicz.
Czy wyzwolenie od masek jest możliwe? Czy państwo jest przestrzenią wolności, czy też zniewolenia? Czy sztuka może obnażać kłamstwa i fałsze codzienności? Jaką rolę w "Wyzwoleniu" odgrywa publiczność? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.
W audycji rozmawiamy także z reżyserem Sebastianem Chondrokostasem i aktorką Alicją Pietruszką o sztuce Marshy Norman "Branoc, Mamo", która ma premierę w Teatrze Miejskim w Lesznie >>>
***
Tytuł audycji: W to mi graj
Prowadzi: Michał Piwowarek
Gość: Anna Augustynowicz (reżyserka)
Data emisji: 26.01.2019
Godzina emisji: 12.15
kul/pg