Crisis Detector na straży wizerunku firm i marek w sieci

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2023 16:00
Naukowcy z Politechniki Wrocławskiej opracowali narzędzie oparte na algorytmach sztucznej inteligencji. Crisis Detector ma wykrywać cyberataki na firmy i pomóc działom PR w szybkiej reakcji związanej z kryzysem wizerunkowym w internecie. 
Crisis Detector to narzędzie, które ma pozwolić działom PR na szybką reakcję związaną z kryzysem wizerunkowym w sieci.
Crisis Detector to narzędzie, które ma pozwolić działom PR na szybką reakcję związaną z kryzysem wizerunkowym w sieci. Foto: shutterstock/Planet Studio

Coraz więcej działań przeniesionych jest do przestrzeni internetowej. Sieć jest także miejscem, w której firmy i marki kreują swój wizerunek. Zdarza się jednak, że strony firmowe padają ofiarą cyberprzestępców, których celem jest wywołanie kryzysu wizerunkowego.


Nieustanny monitoring sieci

Zapobiec temu zjawisku ma Crisis Detector - projekt, który powstaje we współpracy z naukowcami Politechniki Wrocławskiej. Opracowane narzędzie wykrywa nietypowe zachowania w sieci występujące wokół danej marki.

- To system, który ma za zadanie wychwycić sytuacje, które nie są standardowe dla tego podmiotu. Zauważa pierwsze sygnały kryzysu - opowiada Przemysław Palacz z PSMM Monitoring & More. - Informacja ta pozwala osobom odpowiedzialnym za komunikację w firmie na odpowiednio szybką reakcję i podjęcie kroków, które mają zażegnać kryzys w przestrzeni medialnej.  


Narzędzie dla specjalistów PR

Twórcy projektu skupiają się na tym, żeby system w szybki sposób dostarczał informacji o niecodziennych zachowaniach, niepochlebnych komentarzach czy opiniach na temat danej marki w mediach społecznościowych.

- To jest właściwie podstawowe narzędzie dla branży PR, tak żeby przygotowała się odpowiednio i właściwie zareagowała na kryzys. System jest w stanie odnotować, że w sposób negatywny zmienia się obraz danej marki i nastawienie do niej konsumentów - tłumaczy rozmówca Weroniki Puszkar. - Obecnie pracujemy nad modelem sztucznej inteligencji, która ma w tym pomóc. Do analizy wykorzystywać będzie dotychczasowe publikacje, które zawierały przekazy negatywne i kryzysowe. Dzięki nim będzie potrafiła, na podstawie zebranych danych, sklasyfikować potencjalnie kryzysowe informacje. 


Sprawdź także:


Posłuchaj
03:39 Czwórka/Stacja Nauka - crisis dedector 17.03.2023_03.mp3 Crisis Detector - o narzędziu wspierającym działy PR mówi Przemysław Palacz z PSMM Monitoring & More (Stacja Nauka/Czwórka)

 

***

Tytuł audycji: Stacja Nauka

Prowadzi: Oliwia Krettek

Materiał: Weronika Puszkar

Data emisji: 17.03.2023

Godzina emisji: 12.40

aw

Czytaj także

GPT pisze prace studentom. Powstało narzędzie, które wykryje plagiaty

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2023 15:16
Niektórzy uczniowie i studenci wyręczają się sztuczną inteligencją w pisaniu wypracowań, esejów i odrabianiu prac domowych. - Można wykryć to, że dany tekst został wygenerowany komputerowo - przestrzegała dr Karolina Małagocka z Akademii Leona Koźmińskiego.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Dzień przedsiębiorczości 2023. "Każdy z młodych ludzi ma tysiące możliwości"

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2023 13:21
Jednym ze sposobów, by zdobyć pewność, że w przyszłości polubimy swoją pracę, jest wzięcie udziału w Dniu przedsiębiorczości. - Chcemy dać młodym ludziom wiatr w żagle, pokazać, że przed nimi stoi ogrom zawodowych możliwości i dróg rozwoju - tłumaczyła Barbara Szymczyk-Opiłka z Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
rozwiń zwiń