Klient, który nie ma wysublimowanych kubków smakowych lub podręcznego laboratorium nie jest w stanie stwierdzić, czy podano mu kurczaka czy indyka. Dlatego UOKiK zajmuje się kontrolowaniem tego, co serwuje się w restauracjach i co trafia na półki sklepowe Agnieszka Majchrzak, UOKiK
Czy to kwestia braku dbałości o czystość pracowników , braku kontroli, czy wina dostawców produktów zdarza się, że na wakacjach możemy trafić na źle przygotowane, nieodpowiednio przechowywane lub nieświeże produkty. Jak zweryfikować skąd pochodzi nasze jedzenie na wakacjach?
UOKiK sprawdził kilkadziesiąt restauracji ulokowanych w miejscowościach turystycznych pod kątem świeżości i jakości serwowanych produktów. Malwina Buszko komentuje, że wyniki tej kontroli nie są zadowalające. - Aż w 80% lokali wystąpiły jakieś nieprawidłowości. W bardzo wielu lokalach klient może poczuć się oszukany.
- Nagminne jest oszczędzanie na dobrych produktach przy stosowaniu tanich zamienników. Plamiak udaje dorsza, oscypka zamienia się na roladę ustrzycką, a do dania z baraniną trafia wieprzowina lub kurczak. Właścicielom restauracji udaje się oszukiwać nawet na kawie - tłumaczyła.
Czy warto wierzyć restauracyjnej karcie? Jak sprawdzić, co tak naprawdę się w niej znajduje? Jak rozpoznać miejsca, w których można zjeść coś dobrego? Czy jesteśmy świadomi własnego dziedzictwa kulinarnego i potrafimy sprzedać te produkty turystom? O tym w nagraniu audycji.
***
Tytuł audycji: Czat Czwórki
Prowadzi: Piotr Firan
Materiał przygotował: Robert Malinowski
Goście: Malwina Buszko, Agnieszka Majchrzak z UOKiK, Dagmara Rosiak (kucharka, dziennikarka, autorka bloga glodnadaga)
Data emisji: 18.07.2018
Godzina emisji: 15.07
ac