Rafał Kosiński Pojazdy elektryczne charakteryzują się bardzo niską emisją dwutlenku węgla, ta, która jest, spowodowana jest wyłącznie pracą opon. Na jednym ładowaniu można przejechać nawet do 200 km
- Na ulicach Warszawy już dostępne są ładowarki do samochodów elektrycznych i ma być ich więcej, więc tego typu aut będzie na naszych drogach także coraz więcej - mówił w Czwórce inż. Rafał Kosiński. Podkreślał też, że ładowanie samochodów elektrycznych jest wydajne i szybkie. - Trwa niewiele dłużej niż zakup benzyny, jedzenia i wody na stacji - mówił ekspert.
Zaś jak przekonywał ekspert motoryzacyjny Marcin Koński, największą barierą przy wprowadzaniu takich nowoczesnych rozwiązań w naszym kraju są… podatki. - W krajach zachodnich, np. Norwegii, czy Holandii przy zakupie auta elektrycznego dostępne są różnego rodzaju ulgi, udogodnienia. U nas ich nie ma, a samochód elektryczny nie jest zwolniony z opłat nawet przy wjeździe do centrum miasta. Brak poszanowania dla kierowców aut elektrycznych to podstawowy problem - mówił gość Czwórki.
Czym różnią się auta elektryczne od hybrydowych i jakie jeszcze auta będziemy prowadzić w przyszłości? Ile kosztuje utrzymanie auta elektrycznego? Czym jest tryb rekuperacji, "idea car sharing" i jak prowadzi się auta autonomiczne? Czy Polska jest gotowa na to, byśmy zaczęli poruszać się pojazdami elektrycznymi po całym kraju? Zapraszamy do wysłuchania nagrania dyskusji ze studia Czwórki.
Marcin Koński Cisza zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz i totalna elastyczność - to to, czego częstokroć brakuje w czasie jazdy miejskiej zwykłym samochodem, a co oferuje nam samochód elektryczny.
***
Tytuł audycji: "Czat Czwórki"
Prowadzi: Katarzyna Kornet
Goście: Marcin Koński (ekspert motoryzacyjny, Motocollection), inż. Rafał Kosiński
Data emisji: 12.01.2016
Godzina emisji: 15.10
kd/ab