Marcel Andino Velez W latach 90. przekaz był jasny "troszcz sie o siebie, rywalizuj z innymi". Techno nawoływało do tego, żeby być razem
Kultura rave i techno była następną po punku w latach 80. subkulturą muzyczną, w którą tak mocno zaangażowali się artyści wizualni. - Techno ich fascynowało, byli częścią tego zjawiska, nadawali mu obraz. Zresztą całkiem różny od tego, z czym mamy dziś do czynienia - mówi gość Czwórki.
Marcel Andino Velez przyznaje także, techno dla historyków sztuki od dawna było ciekawym zagadnieniem. - O latach 90. mówi się jako o okresie sztuki krytycznej. Artyści walczyli ze społeczeństwem, udowadniali mu, że jest złe. Tymczasem nasza wystawa pokazuje, że dla twórców wspólnota, którą techno tworzyło, była pociągająca. A ich sztuka w pewnym sensie afirmatywna - dodaje.
Jak zmieniała się definicja rave'u, dlaczego techno było "plastikowe" i czym charakteryzowała się ówczesna moda? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.
Up To Date Festival. Łamie stereotypy o techno
***
Tytuł audycji: Pierwsze słyszę
Prowadzi: Kamil Jasieński
Gość: Marcel Andino Velez (zastępca dyrektora Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie)
Data emisji: 24.07.2017
Godzina emisji: 8.14
kul