Overwatch, rynek MMO i kobiety w gamingu okiem Kitsu

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2020 15:13
W Czwórce zagościła Ula "Kitsu" Mikołajczyk, która opowiadała na temat rynku gier MMO, trudnej sytuacji "Overwatcha" w Polsce i na świecie oraz aktualnych trendach wśród stremujących. 
Audio
  • Ula "Kitsu" Mikołajczyk o sytuacji w polskim i światowym gamingu, ale i własnym sposobie na zaistnienie w tym świecie (Strefa gamingu/Czwórka)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: REDPIXEL.PL/Shutterstock.com

Mateusz Hax Ogonowski 1200.jpg
ZOBACZ TAKŻE Polskie drużyny CS'a. Da się je uratować?

- Uważam, że "Overwatch" ma duży potencjał, szkoda, ze w Polsce boom na niego tak szybko się skończył - opowiadała Ula "Kitsu" Mikołajczyk. - To bardzo niedoceniona gra. Choć ludzie nadal w to grają, nie jest to poziom CS-a, czy LOL-a. Rozmówczyni Łukasza "Jeffreja" Chmiela zgodziła się, że „upadek” tej gry spowodowany może być dość agresywną polityką finansową Blizzarda, jeśli chodzi o Overwatch League. – To jest całkiem fajnie zrobione, ale faktem jest, że "Overwatch" jest dość ciężki do oglądania. CS jest dużo prostszy, nawet dla ludzi, którzy nie "siedzą" na co dzień w tej grze - mówiła Kitsu.

Jak przekonywała, zapowiadana kolejna wersja "Overwatcha", będzie częściowo "odgrzewanym kotletem", co sprawi, że może nie przysporzyć tytułowi kolejnych fanów. - Blizzard, zamiast wymyślać nowości, dubluje stare pomysły - mówiła w Czwórce. - Są co prawda nowe skiny, ale tryb gry pozostaje ten sam. Jeśli ktoś gra w nią trzy lata, to na przykład podczas Halloween po raz trzeci tłucze te same moby.

ZOBACZ WIĘCEJ Audycja "Strefa gamingu" >>>


Kitsu w Czwórce fot. Kitsu Kitsu w Czwórce fot. Kitsu

Kitsu mówiła także o swoim dorobku i pomyśle na siebie w sieci. - Ten pseudonim pochodzi od japońskiego słowa "kitsune", które oznacza lisa. Wybrałam ten nick tworząc swoją postać kilka lat temu - wspominała w Czwórce. - List jest drobny, szybki i zwinny, a jednocześnie jest bezwzględnym zabójcą, czyli "cała ja" w grach.

W studiu Czwórki opowiadała o swoich pierwszych grach, rozmawialiśmy także o rynku MMO, w którym - zdaniem wielu - wciąż króluje "War Of Warcraft". Na co dzień streamerka i pasjonatka gier łączy je z tańcem oraz śpiewem. Czy karaoke z widzami może dać większą popularność niż klasyczne granie? O tym w także w rozmowie w Czwórce.

ZOBACZ WIĘCEJ To już koniec World War 3 >>>

W programie także dużo dobrej muzyki, m.in., ze ścieżki dźwiękowej do "Unreal Tournament 3". Tradycyjnie także Mateusz Kulik przygotował kalendarium gracza. POSŁUCHAJ >>>

***

Tytuł audycji: Strefa gamingu

Prowadzi: Łukasz "Jeffrej" Chmiel

Gość: Ula "Kitsu" Mikołajczyk (streamerka, gamerka i tancerka)

Data emisji: 23.02.2020

Godzina emisji: 12.08

kd

Czytaj także

Remaster i remake. Kultowe tytuły w nowych wersjach

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2019 14:00
Czy wydawanie takich wersji gier jest zabiegiem, który ma na celu łatwy zarobek dla twórców, czy rzeczywiście jest to ukłon w kierunku fanów?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Sport w wirtualnym świecie. Dlaczego FIFA nie może dogonić League of Legends?

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2020 14:28
Dlaczego gry sportowe takie jak FIFA lub NBA nie są w stanie osiągnąć popularności porównywalnej do tej, jaką zdobyły League of Legends czy Counter-Strike?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Brutalność w grach. Uczą nas zabijania?

Ostatnia aktualizacja: 09.02.2020 19:26
- Były teorie, że przez patrzenie na brutalność w grach bądź programach telewizyjnych w młodych ludziach wzrasta poziom agresji. Amerykańskie badania wykazały jednak, że to nie do końca prawda - mówi Paulina Nowak, psycholog sportu i e-sportu.
rozwiń zwiń