"Strefa gamingu" - wywiady, relacje, ciekawostki, zapowiedzi >>>
"Demon's Souls Remake" to odświeżona wersja kultowej gry RPG akcji studia FromSoftware, która stanowi protoplastę cyklu Dark Souls. - To swoisty "duchowy" spadkobierca "Deamon's Souls" - podkreślał gość Czwórki. I jak tłumaczył, warto cofnąć się o kilkanaście lat, by przypomnieć sobie, jak wówczas wyglądał rynek gier wideo. - Gry tworzone były wtedy tak, by coraz bardziej ciągnąć graczy za rękę i ułatwiać im życie. "Deamon's Souls" było zaprzeczeniem tej tendencji - mówił Bart. - To była gra z założenia trudna: można było wszystko stracić, można było w niej umrzeć. To były jednak jej mocne strony, choć nawet producenci byli zdania, że to może się nie przyjąć, i sami nie wierzyli w swój sukces, a budżet nie był ogromny. Tymczasem do dziś ta gra jest bardzo ładna, ale - własnie z powodu tego budżetu - technicznie ma pewne niedociągnięcia - mówił Bartosz "Bart" Jakubczyk.
55:37 2020_07_05 12_04_19_PR4_Strefa_Gamingu.mp3 Bartosz "Bart" Jakubczyk opowiada o historii "Deamon's Souls" (Strefa gamingu/Czwórka)
Dlatego, jak podkreślał, choć pierwotnie gra wypuszczona była na rynek azjatycki, i napisy pod grę właściwe były dla danego regionu, od samego początku dołożono angielski dubbing. - Twórcy zrobili to świadomie i pomyśleli przyszłościowo. Hidetaka Miyazaki w wywiadach wielokrotnie podkreślał, że bardzo wierzył w ten projekt - mówił Bart.
Czytaj także:
Co znajdziemy w odświeżonej wersji "Soulsów"? - Mamy doświadczonego developera, który najprawdopodobniej udźwignie ten temat, ale już po trailerze widzimy, że sporo się zmieni. Podstawową różnicą jest kolorystyka: wszystko będzie bardziej szczegółowe, a barwy w remake'u są dużo bardziej żywe. Powstaje wręcz obawa, że możemy utracić część klimatu poprzednich wersji - mówił Bart. Ale nie zmieni się prawdopodobnie jedno - poziom trudności. - Ta seria, właściwie można nazwać ją już całym "gatunkiem gier", potrafi tak "dać w kość", że gracze mogą jej nieniawidzić. Ale paradoksalnie - powracają do niej, by jednak zmierzyć się z nią i przejść ją, sprostać wyzwaniu - mówił gość Czwórki. - W przypadku "Deamon's Souls" powracamy, by przeżyć satysfakcję. W tej grze, jak podkreślali twórcy nie chodzi o to, by po prostu ją skończyć, ale by cieszyć się z tego jak dziecko.
Źr. "Demon's Souls" Official 4K Announcement Trailer/Gamesport Trailers
W programie także tradycyjnie Mateusz Kulik przygotował tradycyjnie wydawnicze kalendarium gracza.
***
Tytuł audycji: Strefa gamingu
Prowadzi: Łukasz "JeffreJ" Chmiel
Gość: Bartek "Bart Jakubczyk (gamer)
Data emisji: 05.07.2020
Godzina emisji: 12.15
kd