"Vampire: The Masquerade". Zanurz się w świat wampirzej maskarady

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2020 13:11
Wraz ze zmieniającymi się trendami wampiry zaczęły odchodzić w zapomnienie. Tymczasem na rynku pojawiły się "Vampire: The Masquerade - Coteries of New York​" i "Shadows of New York", dobrze przyjęte przez fanów. 
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/Subbotina Anna

wampir kobieta cosplay 1200.jpg
Udany debiut "Vampire: The Masquerade - Shadows Of New York"

Posłuchaj
19:03 2020_10_11-12-16-43_PR4 gaming.mp3 O kolejnych częściach "Wampirów" opowiada Michał Mielcarek (Strefa Gamingu/Czwórka) 

W czerwcu 2000 roku na rynku pojawiła się pierwsza odsłona gry "Vampire: The Masquerade -Redemption". Teraz światło dzienne ujrzała najnowsza część "Visual Novels". - Zrobiliśmy dwie "nowelki". Pierwsza nazywa się "Coteries of New York", a druga, czyli "Shadows of New York" jest samodzielnym dodatkiem, choć także razem tworzą fajną historię - opowiadał Michał Mielcarek z firmy Draw Distance, twórcy tego cyklu.

Czytaj także:

Jak tłumaczył Jeffrej, wampirza tematyka stała się mniej popularna po "Vampire: The Masquerade – Bloodlines", która jego zdaniem zawierała "wiele błędów". Jak podkreślał zaś gość Czwórki, wskrzeszenie mody na wampiry nie było prostym zadaniem. - "Bloodlines" doczekała się jednak miana kultowej. Musieliśmy więc się "wstrzelić" w tematykę, a jednocześnie nie zawieźć fanów. "Visual novels" to gry bardziej do czytania, niż grania - mówił gość Czwórki. - Jednak skupiliśmy się na tym, że najważniejsze w "Wampirach" jest to, by opowiedzieć dobrą historię. Wcześniej było trzech bohaterów, teraz postawiliśmy na jedną postać. Jest dość kontrowersyjna, ale reakcje fanów na nasze uniwersum są dobre.

Źr. Draw Distance|Vampire: The Masquerade - Coteries of New York Launch Trailer

Nad produkcją pracowano niemal osiem miesięcy. - Początkowo przygotowaliśmy demo, by przedstawić naszą wizję. Ostatecznie nad grą pracowało 10 osób - wspominał Michał Mielcarek. - Uniwersum jest dość mroczne, a my poruszamy poważne tematy, więc gra nie jest dedykowana dzieciom. Wciąż pracujemy nad różnymi wersjami językowymi, zależy nam na tym, by polski język był dostępny, więc szukamy rozwiązań w tym kierunku - tłumaczył gość Czwórki.

***

Tytuł audycji: Strefa gamingu

Prowadzi: Łukasz "JeffreJ" Chmiel

Gość: Michał Mielcarek (Draw Distance)

Data emisji: 11.10.2020

Godzina emisji: 12.15

kd