Ewolucja w e-sporcie. Jak zmieniały się popularne gry?

Ostatnia aktualizacja: 08.08.2021 09:05
E-sport kojarzony jest z konkretnymi grami, a takie tytuły, jak "Counter-Strike", "Starcraft" czy "League of Legends" są przecież z nami od lat. Ich twórcy nieustannie starają się je rozwijać i zaskakiwać graczy.
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/Parilov

Robocop 1200 shutter Joko Santoso markadhut .jpg
RoboCop Rouge City - Polacy wskrzeszają-legendę

Jeżeli spojrzymy na to, jak "League of Legends" wyglądało 10 lat temu, a jak wygląda dzisiaj, można byłoby powiedzieć, że to dwie różne gry. Dlaczego gracz, który niegdyś był w danej grze naprawdę dobry, dziś nie ma już zbyt wiele do powiedzenia na serwerze? Okazuje się, że choć założenia gier-klasyków pozostają takie same, jednak diabeł tkwi w szczegółach.

Posłuchaj
17:32 czwórka gaming 2021_08_08-12-20-44.mp3 Ewolucja w e-sporcie - jak przebiega i komu przeszkadza, a komu służy? (Strefa gamingu/Czwórka) 

- "Counter Strike" to przykład gry, do której się wraca. Jednak po czasie okazuje się, że to tak naprawdę zupełnie inna gra. Sam miałem problemy z powrotem po latach. W takiej grze trzeba być na bieżąco, ćwiczyć nieustannie, zapoznawać się z nowymi aktualizacjami - podkreślał Juliusz Mićko, szef Vixa Games. - Każda gra ma swoją taktykę, warto też poznać strategię przeciwników. Wszystko zależy od tytułów, ale w FPS-ach warto wiedzieć, jaką bronią strzelać, by wygrać z konkretnym przeciwnikiem, gdzie zbierać zbroje - podkreślał. 

Czytaj także:

Podobnie jest z takim "klasycznym" tytułem jak "Quake". - Jednym z powodów, dla których tak jest, jest oczywiście ewolucja w "heroes shuttera" - tłumaczył Jeffrey, gospodarz audycji. - To była próba zagarnięcia nowych graczy, a tymczasem efekt był odwrotny, bo najbardziej wiernym fanom tytułu to rozwiązanie się po prostu nie spodobało - przekonywał zaś gość Czwórki. Jak tłumaczył, takie gamingowe ewolucje mają też swoje dobre strony. - Twórcy starają się zachować balans, ale zawsze będą poszkodowane postacie. Jeśli dany tytuł przez cały czas opierałby się na pierwotnych założeniach to w pewnym momencie nie byłoby szans na rozwój i nowe taktyki - podkreślał ekspert. 

***

Tytuł audycji: Strefa gamingu

Prowadzi: Łukasz "JeffreJ" Chmiel

Gość: Juliusz Mićko (prezes zarządu Vixa Games)

Data emisji: 08.08.2021

Godzina emisji: 12.15

kd

Czytaj także

Przemoc - nie tylko fizyczna

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2021 11:50
Tematem audycji będzie język nienawiści. To problem aktualny nie tylko w przestrzeni publicznej, ale i w związkach i w środowisku zawodowym.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Senne streamy. Ty śpisz, inni za to płacą

Ostatnia aktualizacja: 27.02.2021 14:00
26-letni youtuber i streamer o pseudonimie Asian Andy w ciągu siedmiu godzin zarobił na spaniu 16 tysięcy dolarów. 
rozwiń zwiń