Green marketing. "Konsument dyktuje warunki"

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2021 12:00
Zielony marketing to marketing produktów, które uważa się za bezpieczne dla środowiska. Jak sięgać po green marketing, aby robić to dobrze?
Kilka ekologicznych sposobów na oszczędzanie pieniędzy i środowiska
Kilka ekologicznych sposobów na oszczędzanie pieniędzy i środowiskaFoto: shutterstock: KatePh/ Lithiumphoto/Lalandrew

Posłuchaj
19:47 CZWORKA Ratujemy swiat - green marketing 13.08.2021.mp3 Na czym polega green marketing - rozmowa z Dominiką Lenkowską-Piechocką (Ratujemy świat/Czwórka) 

Green marketing będzie skuteczny, jeżeli spojrzymy na niego przez pryzmat klienta i jego potrzeb Dominika Lenkowska-Piechocka

Promowanie i komunikowanie troski o środowisko

- Green marketing, czy też ekomarketing, funkcjonuje już od lat 70. ubiegłego wieku. Miał on zrównoważyć rozbuchany konsumpcjonizm troską o naturę - wyjaśnia ekoaktywistka Dominika Lenkowska-Piechocka. - Kiedy mówimy o tym zjawisku, mamy na myśli działania marketingowe, które propagują wśród klientów postawy prośrodowiskowe. Ale green marketing przede wszystkim powinien koncentrować się na samym produkcie. Na przekazywaniu informacji o jego opakowaniu, sposobie produkcji i dystrybucji. 

RATUJEMY ŚWIAT - ekologia w Czwórce >>>

Zwiększa się liczba konsumentów, którzy wymagają od marek, żeby były czymś więcej niż tylko instytucją produkującą i wprowadzającą na rynek nowe produkty Dominika Lenkowska-Piechocka

Świadomy klient stymuluje markę

W promocji marek kładzie się nacisk na ochronę środowiska naturalnego, bo to skutecznie przemawia do klientów i działa na ich wyobraźnię. - Duża część marek ma życzliwe podejście do ekologii i chce wprowadzać zmiany w biznesie, ale są też takie firmy, które działają ryzykownie i liczą, że nikt tego nie zauważy. Na szczęście świadomość konsumentów ciągle rośnie - przekonuje rozmówczyni Kariny Terzoni.

***

Tytuł audycji: "Ratujemy świat" 

Prowadzi: Kasia Dydo

Materiał przygotowała: Karina Terzoni

Gość: Dominika Lenkowska-Piechocka (ekspertka komunikacji, ekoaktywistka i twórczyni "Who Will Save The Planet")

Data emisji: 13.08.2021

Godzina emisji: 15.15

kul

 

Czytaj także

Smog świetlny. Zanieczyszczenie, które widzimy nad miastami

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2021 13:16
Dla przeciętnego Kowalskiego to zanieczyszczenie, które po prostu utrudnia obserwację nocnego nieba. Dla środowiska jednak smog świetlny może mieć bardzo poważne konsekwencje. 
rozwiń zwiń
Czytaj także

Jak nie marnować żywności? Trzy praktyczne wskazówki

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2021 15:28
W ciągu roku Polacy wyrzucają pięć mln ton żywności. Oznacza to, że co sekundę w koszu lądują 92 kilogramy jedzenia, czyli tyle samo, ile ważą 184 bochenki chleba. Na całym świecie marnuje się jedna trzecia globalnej produkcji żywności. – To bardzo dużo, zważywszy na to, że 868 mln ludzi na świecie cierpi z powodu głodu – zauważyła koordynatorka kampanii edukacyjnych Anna Urbańska.
rozwiń zwiń