Logo Polskiego Radia
Polskie Radio
Grażyna Raszkowska 29.04.2014

Handel: Prawdziwy boom na żywność kupowaną w sieci

Zakupy artykułów spożywczych on line są coraz bardziej popularne. Już co czwarty internauta deklaruje, że zdarzyło mu się ich dokonać . To blisko dwa razy więcej niż przed rokiem i trzy razy więcej niż przed dwoma laty.
Zakupy w sieciZakupy w sieciGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Zakupy w sieci robią przede wszystkim osoby z wyższym wykształceniem, które oceniają swoją sytuację materialną jako dobrą./Justyna Golonko/Polskie Radio/
Czytaj także

Tak wynika z badania firmy Gemius.   - Są  to wzrosty skokowe. W zeszłym roku było to 13 proc. a w zeszłym taką odpowiedź deklarowało 8 proc. – mówi Mateusz Gordon z firmy Gemius. – Widać więc, że zakupy spożywcze w sieci rosną bardzo dynamicznie. W przyszłym roku spodziewamy się, że takiej odpowiedzi udzieli 33 proc. internautów.

Cenimy swój czas
Co wpływa na taki wzrost sprzedaży? Jesteśmy coraz bardzie zabiegani , cenimy wygodę i oszczędzamy czas.  - Zakupy w sieci robią przede wszystkim osoby z wyższym wykształceniem, które oceniają swoją sytuację materialną jako co najmniej średnią lub dobrą - wyjaśnia  Mateusz Gordon.

Z deklaracji badanych wynika, że na jedne zakupy żywnościowe zrobione w sieci wydajemy średnio 70 zl. Duża część tych zakupów dotyczy kategorii „bio” czy „eko”, których nie możemy łatwo kupić w zwykłym sklepie.
Najczęściej kupujemy produkty gotowe, sypkie, przetworzone, a także napoje.

Specjalni pracownicy do e-commerce

Sklepy  też dostrzegają, że klienci są coraz bardziej zdecydowani  do robienia zakupów spożywczych przez Internet i dlatego oferują taką możliwość w swoich placówkach.  - Duże koncerny zaczynają zatrudniać osoby, które są dedykowane do zakupów e-commerce .

W przyszłości można się spodziewać , że klienci będą  otrzymywali dostawy tego samego dnia, kiedy zakupy zamawiali, czyli usprawnienia procesów dystrybucyjnych.
Z badań wynika  także, że do zakupów w sieci mogą zarówno zachęcić, jak i zniechęcić  opinie innych klientów. Dalego tak duża waga powinna być położona na obsługę e-klientów.

Justyna Golonko/gr