Logo Polskiego Radia
Trójka
Agnieszka Szałowska 30.11.2012

E-nauczyciel, czyli przewodnik po zasobach

- Dzieci już dziś wykorzystują internet do weryfikowania wiedzy, ale rolą nauczyciela jest pokazać, że to tylko półśrodek, że najważniejsza jest własna inteligencja i wiedza wyniesiona ze szkoły, a komputer to pomoc naukowa - uważa redaktor magazynu komputerowego.
E-nauczyciel, czyli przewodnik po zasobachGlow Images/East News

- Dziś komputer postrzegany jest jako urządzenie do wszystkiego i do niczego. Uczymy dzieci jego obsługi, a nie pokazujemy, że treści i wiedza zawarte w internecie wymagają weryfikowania - podkreśla Andrzej Pająk ("Chip").

Dlatego też w ciągu najbliższych lat w klasach polskich szkół pojawić się mają e-nauczyciele, którzy staną się przewodnikami po zasobach mogących wzbogacić proces edukacyjny. - Chcemy doprowadzić do sytuacji, w której nauczyciele będą spotykać się ze sobą, wraz z naszym moderatorem krytycznie oceniać zawartość sieci i decydować co można wprowadzić w proces lekcyjny - wyjaśnia Andrzej Jasiński z Ośrodka Rozwoju Edukacji.

Renata Baczyńska, nauczycielka w warszawskiej szkole podstawowej dodaje, że już dziś z komputera i internetu korzysta każdy nauczyciel, który nie chce być "w tyle". Co zatem zmieni się po wprowadzeniu programu "Cyfrowa szkoła"?

Co oznacza ransomware i jak nie dać się zmusić do płacenia okupu, gdzie można zastosować niewidoczne radary i co to jest "kondensat kolorowego szkła" dowiesz się słuchając całej "Cyber Trójki", w której nie zabrakło także nowinek ze świata nowych technologii.

Na audycję, którą przygotowuje dla Państwa Damian Kwiek, zapraszamy w każdy piątek o godz. 18.10.