Logo Polskiego Radia
Jedynka
Tomasz Jaremczak 10.04.2014

Więcej pieniędzy na promocję europejskich produktów rolnych

Z 50 do 200 mln. euro rocznie wzrośnie unijny budżet przeznaczony na promowanie żywości wyprodukowanej w krajach UE. Chce tego komisja rolnictwa Parlamentu Europejskiego. Celem jest zwiększenie sprzedaży europejskich produktów rolnych na świecie.
Więcej pieniędzy na promocję europejskich produktów rolnych GlowImages/EastNews

Pakiet promocyjny jest reakcją na nakładane przez Rosję i inne kraje embarga na europejską żywność. - Unia Europejska stara się reagować. Szukamy alternatywnych rynków zbytu - przekonywał europoseł Ryszard Czarnecki.

Zdaniem europosła i byłego ministra rolnictwa Janusza Olejniczaka,  chodzi o Chiny, Indie, Koreę Południową i Japonię. - To również rynki zbytu dla polskiej żywności polskiej – zapewniał Olejniczak.

Jak tłumaczył europoseł Czesław Siekierski, UE poszukuje rynków, które zapewnią stabilność sprzedaży. - Nie można żyć z dnia na dzień w obawie przed chimerycznymi zachowaniami służb rosyjskich, które wykonują dyspozycje polityczne - powiedział.

Celem promocji jest też przywrócenie zaufania konsumentów, którzy mogą mieć obawy co do bezpieczeństwa produktów.  Choć zdaniem Janusza Olejniczaka, nie mas się czego obawiać. – Produkujemy coraz lepszą i bardzo bezpieczną żywność w Europie - zapewnił.

polskieradio.pl, tj