- "Czarna lista” dotyczy przewoźników, którzy nie mogą wykonywać operacji lotniczych na obszarze Unii Europejskiej - mówi Krzysztof Moczulski z serwisu Lotnictwo.net.pl i dodaje: - Głównymi czynnikami, którymi kierują się urzędnicy tworząc tę listę, to utrzymanie floty danej firmy, odpowiednie przestrzeganie procedur serwisowych w samolotach, a także jakość szkolenia personelu lotniczego.
Czytaj także: Co sprawia, że samolot utrzymuje się w powietrzu?<<<
Ekspert zapewnia, że bezpieczeństwo lotnicze nie ma rozróżnienia na tanie i tradycyjne linie. - Żeby dostać certyfikat przewoźnika lotniczego i móc latać na europejskim niebie, trzeba spełnić warunki bezpieczeństwa. Proces certyfikacji oraz nadzoru nad prawidłową eksploatacją samolotów jest bardzo szczegółowy. Jeżeli przewoźnik został zarejestrowany w Unii Europejskiej, to możemy mieć pewność, że lecimy bezpiecznym samolotem - wyjaśnia Krzysztof Moczulski.
Aby dowiedzieć się więcej o "czarnej liście" towarzystw lotniczych oraz w jakich sytuacjach pasażer może ubiegać sie o odszkodowanie od przewoźnika, wysłuchaj całej rozmowy z audycji "Europejski Lunch".
bc, ac