Logo Polskiego Radia
Czwórka
Ula Kaczyńska 12.11.2014

Reklama w sieci: "Natarczywa już nie działa"

Pierwsze banery były siermiężne, potem stały się nachalne, dziś właściciele firm już wiedzą, że w sieci trzeba reklamować się inteligentnie.
Od 20 lat właściciele firm mogą reklamować swoje usługi w internecie. Prześledziliśmy te dwie dekady pod kątem rozwoju rynku i reklamy w sieciOd 20 lat właściciele firm mogą reklamować swoje usługi w internecie. Prześledziliśmy te dwie dekady pod kątem rozwoju rynku i reklamy w sieciGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Historia reklamy internetowej w pigułce (Czwórka/Efekt: WOW)
Czytaj także

Reklama w internecie istnieje już od 20 lat. - Pierwsza reklama to był standardowy plik graficzny, czyli tak zwany "gif" - wspomina Łukasz Kapuśniak, analityk marketingu. - W tamtych czasach strony w sieci nie były przeładowane obrazami, więc jakiekolwiek elementy graficzne cieszyły się dużym zainteresowaniem.

Po czarnym banerze przyszła era... technikoloru. - Pod koniec lat 90. furorę robił znacznik "blink" - mówi  Piotr Prajsnar z Cloud Technology. - Zastosowanie go powodowało, że tekst na ekranie mrugał. I był taki moment, że większość stron działała na tej zasadzie.

Jak reklama internetowa wygląda dziś i na czym polega podejście behawioralne do klienta dowiesz się słuchając nagrania audycji.

***

Przygotował: Mateusz Kulik

Gość: Łukasz Kapuśniak, analityk marketingu, Piotr Prajsnar, Cloud Technology;

Data emisji: 12.11.2014

Godzina emisji: 17.00
Materiał został wyemitowany w audycji "Efekt: WOW".

(kul)