Nowe Technologie

Sklepy internetowe muszą zwiększyć wydajność

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2012 16:49
Badania Riverbed - firmy specjalizującej się w poprawianiu wydajności sieci - wskazują, że 61 procent respondentów jest gotowych wydać negatywną opinie o marce, której strona www działa słabo.
Sklepy internetowe muszą zwiększyć wydajność
Foto: Glow Images/East News

 

Z przeprowadzonych badań dotyczących świątecznych nawyków zakupowych wynika, że 45 proc. Europejczyków planuje spędzić więcej czasu robiąc świąteczne zakupy przez internet w porównaniu do roku ubiegłego.

61 proc. ankietowanych przyznaje, że byliby skłonni w negatywny sposób ocenić markę, której sklep internetowy miał problemy z wydajnością podczas świątecznego szału zakupowego. Wyniki badania pozwalają zadać pytanie czy wszyscy sprzedawcy są w stanie przygotować się do tak nagłego wzrostu popytu? Opinia 69 proc. respondentów, przyznających, że czuliby się niekomfortowo podczas dokonywania płatności na stronach internetowych, które działają powoli lub ładują się z wielkim trudem, dodatkowo je podkreśla.

Badanie, które Riverbed® zleciła firmie OnePoll zajmującej się badaniami rynku zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 2700 respondentów z Francji, Niemiec oraz Wielkiej Brytanii. Respondenci byli pytani o to, w jaki sposób zamierzają w tym roku zakupić prezenty świąteczne. Badanie wykazało, że ponad połowa (55 proc.) Europejczyków preferuje zakupy online zamiast tradycyjnego wyjścia do sklepu oraz, że spędzą oni średnio 42 minuty dziennie na zakupach internetowych w okresie poprzedzającym świąteczną gorączkę zakupową.

„Przewidywany wzrost ruchu zakupowego w sieci spowodowany okresem świątecznym, wskazany przez badanie, może zaskoczyć wielu sprzedawców, którzy nie będą do tego należycie przygotowani. Wydajność strony internetowej jest dużym wyzwaniem dla sprzedawców. Muszą oni odpowiedzieć na potrzeby klientów sprawiając, że każde odwiedziny ich strony będą przebiegać szybko, niezawodnie oraz bezpiecznie, niezależnie od tego jak zróżnicowana i dynamiczna będzie aktywność klienta.” ­– mówi Apurva Dave, wiceprezes ds. produktów i marketingu w jednostce Stingray, Riverbed.



autor: Robert Kamiński

Czytaj także

W sieci taniej, w sieci łatwiej

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2010 10:09
Polacy coraz częściej korzystają z możliwości zakupów w internecie. Dla wielu to także miejsce na otwarcie własnego biznesu.
rozwiń zwiń
Czytaj także

A B C D e-sklepów

Ostatnia aktualizacja: 25.07.2012 00:00
Właściciele tradycyjnych sklepów coraz częściej przenoszą swoją działalność z ulicy do Internetu. Decyzja o otwarciu e-biznesu lub o dostosowaniu swojej firmy do rzeczywistości wirtualnej nie jest łatwa, jednak wydaje się być naturalnym krokiem na drodze do rozwoju przedsiębiorstwa. Zanim rozpoczniemy sprzedaż w Internecie warto zastanowić się, który kanał dystrybucji jest najbardziej dopasowany do profilu naszej działalności.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kontroluj swoje strony WWW bez przerwy

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2012 00:00
Internet never sleeps. Kto ma biznes w Internecie musi pamiętać, że jednym z najważniejszych czynników sukcesu jest nieprzerwana dostępność i sprawność zasobów firmy w Internecie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Można zaufać sieci?

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2012 08:00
W audycji "Na cztery ręce" rozmawiamy o zakupach bez wychodzenia z domu. To jest możliwe i coraz bardziej popularne.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Showrooming oglądamy w sklepie, kupujemy w sieci

Ostatnia aktualizacja: 21.11.2012 08:00
Wpływ nowych technologii, które przyczyniają się do zmian dotychczasowych przyzwyczajeń konsumentów, można zauważyć również w strefie zakupów.
rozwiń zwiń