Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Apolonia Cichocka 23.10.2017

Co banki wiedzą o nas z social mediów?

Jak wynika z obserwacji Akredo.pl – media społecznościowe stają się coraz częściej wykorzystywanym narzędziem do oceny wiarygodności finansowej klientów. Dzielenie się prywatnością w internecie, może mieć wpływ na zdolność kredytową w przypadku wnioskowania o finansowanie w banku.

studenci bim 1200.jpg
Energooszczędny dom, który można złożyć jak puzzle

Okazuje się, że informacje, jakie zamieszczamy na portalach społecznościowych mogą stanowić dla banków doskonałe źródło wiedzy na temat tego, jaka jest zasobność naszego portfela. W jaki sposób banki prześlwietlają nasze konta? Publikowanie danych na temat samochodu, jaki prowadzimy, tego, jak często podróżujemy, gdzie jesteśmy zatrudnieni i w jakich sklepach robimy zakupy to potencjalne źródła informacji o naszych zarobkach. Jak przekonują eksperci majątek eksponowany na zdjęciach jest bardzo łatwy do oszacowania. 

- Polskie banki nie informują oficjalnie o tym, że zbierają informacje na nasz temat na podstawie danych zamieszczanych na portalach społecznościowych, ale na podstawie obserwacji rynku możemy domniemywać, że tak się właśnie dzieje - mówił Mateusz Szymański z serwisu Bankier.pl.

Mateusz Szymański Osoby, które informują o swojej złej sytuacji finansowej w mediach społecznościowych mogą mieć w przyszłości problemy z uzyskaniem kredytu bankowego

Co takiego robimy w sieci, o czym wie nasz bank? I co może nam zaszkodzić w kwestiach naszych finansów? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzący: Mateusz Kulik

Materiał przygotowała: Martyna Ogonek

Goście: w nagraniu rozmowy z Martyną Ogonek - Mateusz Szymański z serwisu Bankier.pl

Data emisji: 23.10.2017

Godzina emisji: 7.14

ac/kul