Z badań przeprowadzonych przez TNS Polska wynika, że 40 procent nastolatków codzienie je słodycze. To między innymi jeden z powodów, że w ciągu 20 la trzykrotnie wzrosła w naszym kraju liczba otyłych dzieci.
W Warszawie zainaugurowano ogólnopolską kampanię społeczną dotyczącą otyłości najmłodszych "Ja Ty Jemy…. Jakie matki, takie dziatki". Akcji towarzyszą plakaty autorstwa Andrzeja Pągowskiego.
Współorganizatorka kampanii, wiceprezes fundacji Banku Ochrony Środowiska Barbara Lewicka-Kłoszewska uważa, że rodzice często nie wiedzą, jakie są zasady zdrowego odżywiania, nie mają czasu na przygotowywanie pełnowartościowych posiłków, łatwo ulegają też reklamie.
W ramach kampanii w 8 miastach Polski pojawią się billboardy przedstawiające otyłą matkę i córkę na plaży. Autor Andrzej Pągowski podkreśla, że plakat ma szokować i skłonić do refleksji, że zarówno otyłość, jak i złe nawyki żywieniowe są dziedziczone.
Według badań przeprowadzonych przez Centrum Zdrowia Dziecka, 18 procent chłopców i 14 procent dziewcząt ma nadwagę lub jest otyła.
(ew/iar)