Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Paulina Jakubowska 17.04.2013

Bilbord działa na kierowców

W Kanadzie sprawdzono jak przydrożne bilbordy działają na kierowców. Kiedy dociskamy pedał gazu, a kiedy przystajemy na poboczu sprawdziliśmy w "Czwartym Wymiarze".
Bilbord działa na kierowcówGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Jak przydrożne reklamy wpływają na kierowców (Czwarty Wymiar/Czwórka)
Czytaj także

Język bilbordów działa na kierowców - udowodnili kanadyjscy naukowcy. Na widok "negatywnych" treści, kierowcy zwalniają i czasami zjeżdżają z pasa. Kiedy zauważają "pozytywne" treści jadą jednostajnie lub nieznacznie przyspieszają.

Naukowcy skonstruowali specjalny program do symulatora jazdy w samochodzie. Każdy z badanych widział 20 różnych reklam. Eksperci obserwowali reakcje badanych kierowców.

Maurycy Seweryn, coach z Warszawskiej Grupy Doradców komentując te badania, podkreśla, że reklamy przy drogach mają wpływ na jakoś naszej jazdy, a także poziom bezpieczeństwa kierowców.

Więcej o bilbordach i ich wpływie dowiesz się słuchając załaczonego dźwięku z audycji "Czwarty Wymiar".

(pj)