Czwórka
Paulina Jakubowska
17.04.2013
Bilbord działa na kierowców
W Kanadzie sprawdzono jak przydrożne bilbordy działają na kierowców. Kiedy dociskamy pedał gazu, a kiedy przystajemy na poboczu sprawdziliśmy w "Czwartym Wymiarze".
Glow Images/East News
Posłuchaj
-
Jak przydrożne reklamy wpływają na kierowców (Czwarty Wymiar/Czwórka)
Czytaj także
Język bilbordów działa na kierowców - udowodnili kanadyjscy naukowcy. Na widok "negatywnych" treści, kierowcy zwalniają i czasami zjeżdżają z pasa. Kiedy zauważają "pozytywne" treści jadą jednostajnie lub nieznacznie przyspieszają.
Naukowcy skonstruowali specjalny program do symulatora jazdy w samochodzie. Każdy z badanych widział 20 różnych reklam. Eksperci obserwowali reakcje badanych kierowców.
Maurycy Seweryn, coach z Warszawskiej Grupy Doradców komentując te badania, podkreśla, że reklamy przy drogach mają wpływ na jakoś naszej jazdy, a także poziom bezpieczeństwa kierowców.
Więcej o bilbordach i ich wpływie dowiesz się słuchając załaczonego dźwięku z audycji "Czwarty Wymiar".
(pj)