Najmłodsi często są mistrzami w zadawaniu pytań, co łączy je z filozoficznymi rozważaniami. O pożytkach z filozofowania i stawiania pytań jest przekonany m.in. gość Trójki, inicjujący nauczanie filozofii od najmłodszych lat. Jak podkreśla, pomaga również w zrozumieniu tego, że istnieje duża wartość w wyrażaniu własnych opinii i umiejętność zgodnego różnienia się.
- Filozofia bardzo mocno to wspiera, choć trochę w innym duchu niż ogólna edukacja, która najczęściej przyjmuje, że jest jedna dobra odpowiedź, że jest klucz i że można odpowiedzieć tylko w jeden sposób. Natomiast filozofia pokazuje, że można mieć różne poglądy i to nie znaczy, że ktoś się myli - opowiada członek Stowarzyszenia Aqueduct.
Dobrą podporą w nauczaniu nie tylko etyki czy filozofii są m.in. "Bajki filozoficzne". O plusach edukacji filozoficznej, najtrudniejszych pytaniach, jakie zadają dzieci i co z tego wynika, mówimy w programie Katarzyny Pruchnickiej.
W drugiej części audycji opowiadamy również o nowych, bezpłatnych studiach podyplomowych dla nauczycieli i nowych trendach w nowoczesnej edukacji.
***
Tytuł audycji: Godzina wychowawcza
Prowadzi: Katarzyna Pruchnicka
Goście: Anna Łukasik (Wydawnictwo Muchomor), dr Łukasz Malinowski (Stowarzyszenie Aqueduct, dr filozofii), Iwona Kołodziejek (tutorka ze Szkoły Edukacji), Marcin Polak (redaktor naczelny portalu o nowoczesnej edukacji edunews.pl)
Data emisji: 6.03.2017
Godzina emisji: 15.08
sm/mp