"Zasada kuli śniegowej" polega na tym, że duże firmy wchłaniają mniejsze. W ten sposób tworzą się gigantyczne molochy, która rządzą rynkiem. Tak funkcjonują już m.in. Google i Facebook. - W tej branży akceptuje się tylko wzrost. Kiedy dana firma nie może już urosnąć, poszerza zakres działania - mówi gość "Czwartego wymiaru". - Na przykład Mark Zuckerberg chce teraz dostarczyć internet tam, gdzie go nie ma, by ludzie mogli korzystać z jego serwisu.
Marcin Kubicki, redaktor naczelny magazynu "T3"/fot. W. Kusiński
Facebook wykupił niedawno dwie ważne aplikacje: Instagram i Wat’s Up. - Po tej transakcji dla przeciętnego użytkownika niewiele się zmieniło, ludzie korzystają z nich tak, jak robili to dotychczas - mówi Kubicki. - Procesy zmian są bardzo długotrwałe, ale już kuluarach się mówi, że Wat’s Up ma zostać wyłączony i "dołożony" do Messengera.
A co dzieje się w świecie Apple’a? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy z Marcinem Kubickim, bądź obejrzenia nagrania wideo ze studia.
(kd/kul)