Wiceszef MSZ podkreślił, że nowe strony internetowe Instytutów Polskich mają nową, ujednoliconą szatę graficzną i można je znaleźć pod wspólnym adresem "instytutpolski.pl/" - po ukośniku należy wpisać nazwę miasta, w którym Instytut działa.
Strony internetowe są prowadzone w językach lokalnych. - Nie jest to więc tylko zmiana wizerunkowa czy kosmetyczna, tylko realne nowe źródło wiedzy o Polsce, Polakach, kulturze i historii, to wirtualna baza wiedzy o Polsce w wyjątkowym czasie - mówił.
Jak dodał Instytuty Polskie uruchamiają akcję "Discover Poland", która ma promować Polskę w mediach społecznościowych przy wsparciu konsulatów ambasad. W ramach akcji publikowane będą - jak poinformował wiceszef MSZ - wpisy z wielu dziedzin tematycznych, w tym kultury, historii czy kulinariów.
- Chcemy zachęcić do poznania Polski i przyjazdu do Polski wtedy, kiedy będzie to możliwe - mówił.
Wiceszef MSZ podkreślał, że od początku pandemii koronawirusa Instytuty Polskie przygotowują autorskie akcje i kampanie promujące polską kulturę, historię i uczą on-line języka polskiego. Jako przykłady takich działań wymienił m.in. możliwość słuchania zespołu Akademii Muzycznej w Katowicach zaoferowane przez Instytut Polski w Brukseli, czytanie wierszy Wisławy Szymborskiej przygotowane przez Instytut Polski w Rzymie czy vlog dla dzieci oferowany przez placówkę w Pradze.
Szymon Szynkowski vel Sęk podkreślał, że "Discover Poland" to kolejna akcja po "Polonia4Neighbours" i "Poland at your home". Poinformował również, że obecnie w ramach akcji "Polonia4Neighbours" MSZ wspiera na całym świecie 150 inicjatyw.
PAP/dad