Kontynent afrykański to obszar bardzo perspektywiczny, gdzie cenione na europejskich rynkach ze względu na swoją jakość polskie produkty z takich branż jak rolno-spożywcza, agrotech, elektromaszynowa, sektor farmaceutyczny i sprzętu medycznego, motoryzacyjny, branża IT/ICT, a także sektor energetyczny i wydobywczy, mogą być konkurencyjne.
- Widzimy rosnące zainteresowanie polskich przedsiębiorców Afryką oraz Polską ze strony partnerów afrykańskich, którzy poszukują własnych kontaktów gospodarczych. Nasza fundacja chce promować relacje z Afryką i pomagać polskim przedsiębiorcom we współpracy z krajami afrykańskimi. Chcemy promować współpracę ekonomiczną, kulturalna i edukacyjną – mówi Louis Mendy, prezes Fundacji Most Afryka - Polska.
– Polsce powinno zależeć na współpracy z wszystkimi państwami afrykańskimi. Afryka to kontynent bardzo zróżnicowany pod względem rozwoju gospodarczego i kulturowego – dodaje Michał Zych, wiceprezes Fundacji Most Afryka - Polska.
Louis Mendy, Michał Zych i Stanisław Okoński w studiu Polskiego Radia dla Zagranicy
– Jestem przekonany, że Polska może odgrywać dużą rolę na kontynencie afrykańskim – mówi Stanisław Okoński. – Nadszedł czas, aby zdecydować, jak znaleźć nowe szanse i modele biznesowe w naszych relacjach. Musimy być otwarci na nowe sposoby współpracy, lepiej się poznać i budować zaufanie, rozwijać współpracę biznesową – dodaje.
Ważnym krajem Afryki Zachodniej jest Senegal, dlatego Fundacja Most Afryka - Polska, zorganizowała w ubiegłym roku konferencję poświęconą współpracy polsko - senegalskiej. Wzięło w niej udział kilkadziesiąt firm z Polski i Senegalu.
O celach i planach Fundacji Most Afryka - Polska opowiedzieli Louis Mendy, Michał Zych i Stanisław Okoński z Zarządu Fundacji. Do wysłuchania rozmowy zaprasza Halina Ostas.