X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Królewska muzyka

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2010 17:14
Zapraszamy na fonograficzną wyprawę do Paryża czasów Ludwika XV oraz na dwór duńskiego króla Chrystiana IV.
Audio

 

Le_Concert_de_Nations,_Jordi_Savall:_Le_Concert_Spirituel_au_temps_de_Louis_XV_(Alia_Vox)
Le_Concert_de_Nations,_Jordi_Savall:_Le_Concert_Spirituel_au_temps_de_Louis_XV_(Alia_Vox)

 

Tytuł nowej płyty Jordiego Savalla nawiązuje do pierwszych historycznie koncertów publicznych, które odbywały się w Paryżu Ludwika XV. Ale w gruncie rzeczy to po prostu zbiór świeckich przebojów epoki, z Concerto Grosso D-dur, op.6 Corellego, suitą “Indes Galantes” Rameau oraz kompozycjami Telemanna. Okazuje się, że specjalista od repertuarowych eksperymentów oraz wyrafinowanych albumów programowych wciąż ma bardzo dużo do powiedzenia w głównym nurcie wykonawstwa muzyki barokowej. W tej kwestii zgadzają się gospodarz audycji Jacek Hawryluk oraz Magdalena Łoś recenzująca Le Concert Spirituel au temps de Louis XV:

_

 

Les_Witches:_Konge_af_Danmark_(Alpha)
Les_Witches:_Konge_af_Danmark_(Alpha)

 

Uczennicami Jordiego Savalla nazywa Jacek Hawryluk zespół Les Witches, któremu popularność przyniosły błyskotliwie zaaranżowane i ze swadą wykonywane rekonstrukcje knajpianej muzyki czasów Monteverdiego i Purcella. Francuski kwintet mistrzowsko równoważy folkową swobodę z arystokratyczną pewnością warsztatu oraz elegancją - także na najnowszym albumie z repertuarem dworskim z czasów króla Danii Chrystiana IV. Styl tej muzyki jest bardziej oficjalny i kosmopolityczny, ale Les Witches nie zawodzi wszystkich tych, którzy pokochali specyficzne brzmienie zespołu.

_

 

Czytaj także

Życie to prezent – rozmowa z Jordi Savallem

Ostatnia aktualizacja: 01.01.2009 10:30
Nasz dzisiejszy gość - Jordi Savall to jeden z najważniejszych muzyków naszych czasów.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Les Witches: muzyka barów i tawern czasów Szekspira

Ostatnia aktualizacja: 21.10.2009 17:28
21 pażdziernika 2009, godz. 19:00
rozwiń zwiń
Czytaj także

Letni Festiwal Muzyczny

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2008 15:31
Tydzień 11
rozwiń zwiń
Czytaj także

Le Concert de Nations/Jordi Saval: Au temps de Louis XVl (AliaVox 2010)

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2010 19:47
Kataloński wizjoner muzyki dawnej przypomina repertuar pierwszych publicznych koncertów, które odbywały się w Paryżu XVIII stulecia
rozwiń zwiń
Czytaj także

Dyrygencka płytoteka

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2010 14:36
Moja pierwsza płyta kosztowała 173 tysiące - o swojej fonograficznej kolekcji opowiada Łukasz Borowicz.
rozwiń zwiń