Celem akcji jest uwrażliwienie i otwarcie młodych ludzi oraz tak naprawdę całego społeczeństwa na potrzeby seniorów, ukazanie i wyjaśnienie ich fizycznych i psychicznych ograniczeń, na zrozumienie starości. - Młodzi ludzie, mimo całej empatii, nie są w stanie do końca wyobrazić sobie wszystkich niuansów związanych ze starzeniem się. Żyją aktywnie i nie odczuwają na własnej skórze tego, z czym muszą mierzyć się osoby starsze - tłumaczył Przemysław Wiśniewski.
Ponad milion Polaków w wieku 60+ siedzi uwięzionych samotnie w czterch ścianach, na którymś piętrze bloku bez windy. A jedynym człowiekiem, ktory czasem do nich puka jest listonosz Przemysław Wiśniewski
Jak podkreślał gość Kamila Jasieńskiego, proces starzenia się nie musi być szary i przygnębiający. - Starość jest nie tylko okresem smutnym. Może być różnorodna, pod warunkiem, że będziemy wchodzić w relacje społeczne: mamy przyjaciół i rodzinę, ludzi, którzy interesują się nami, a my nimi. To ma ogromny wpływa na jakość życia - mówił Przemysław Wiśniewski.
Na czym dokładnie polegać ma akcja i co wydarzy się podczas kampanii? Jak przekonać 20- i 30-latków, że starość to temat, który dotyczyć będzie także ich samych? I jaki związek z naszą przyszłością mają samochodziki DeLorean DMC-12O, które promować mają akcję? tym w nagraniu rozmowy ze studia Czwórki.
DeLorean DMC-12, fot.M.Ogonek
***
Tytuł audycji: Pierwsze słyszę
Prowadzi: Kamil Jasieński
Gość: Przemysław Wiśniewski (prezes Fundacji Zaczyn)
Data emisji: 25.04.2018
Godzina emisji: 8.13
kd