Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Karina Duczyńska 21.09.2018

Lekcje wychowania fizycznego. Co powinno się zmienić?

Spośród jakich propozycji mogą wybierać studenci i uczniowie? Czy w czasach, gdy ruch i aktywność są w modzie, lekcje wychowania fizycznego nadal są niepopularne?
Posłuchaj
  • Jak wyglądają, a jak powinny wyglądać lekcje wychowania fizycznego i jak do tych zajęć przygotowuje się przyszłych nauczycieli? (4. bieg/Czwórka)
Czytaj także

- dziś bierze się konkretny test, sprawdza "wymagania", np. czas na przebiegnięcie określonej odległości i potem wystawia się ocenę za spełnienie tych wymagań. To dla nauczyciele najłatwiejsze. A każdy uczeń jest inny, jeden jest wysoki, drugi niski, i mają inne możliwości - mówił Dariusz Nowicki z AWF-u w Warszawie. - Nad tym, czy znieść oceny z przedmiotu, jakim jest w-f w szkołach nauczyciele dywagują od lat. Wydaje mi się, że najistotniejszym elementem tych zajęć jest nie konkretna umiejętność, którą uczeń ma, a postęp, jaki robi i jego rzetelność w treningach.

Jak goście Czwórki wspominają swoje zajęcia wychowania fizycznego ze szkół podstawowych, a co z podstawówki pamięta Piotr Galus, gospodarz audycji? Jak wygląda przygotowanie do zawodu przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego? I na czym polega program "Od zabawy do sportu" dla najmłodszych uczniów? O tym w nagraniu rozmowy ze studia Czwórki. 

***

Tytuł audycji: 4 bieg

Prowadzi: Piotr Galus

Goście: Marzena Polak (Studium Wychowania Fizycznego i Sportu Uniwersytetu Warszawskiego), Dariusz Nowicki (Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie)

Data emisji: 21.09.2018

Godzina emisji: 15.35

kd