W Galerii aTAK można oglądać wystawę jego prac. Bednarski - absolwent warszawskiej ASP, zdobywający doświadczenie pod okiem profesora Jerzego Jarnuszkiewicza, jednocześnie związany z Teatrem Laboratorium Jerzego Grotowskiego - to artysta od lat zajmujący się zagadnieniami dla rzeźby najistotniejszymi. Jest autorem wybitnych pomników, przestrzennych instalacji, wreszcie rzeźbiarskich cykli. Artysta od lat mieszka na stałe w Rzymie i jednocześnie aktywnie uczestniczy w polskim życiu artystycznym.
"W 1987 roku stworzył niezwykłą rzeźbę - 'Moby Dick', czyli '16 wycinków na nieskończoność', która stała się swego rodzaju manifestem artystycznym drugiej polowy lat osiemdziesiątych. Poetyckim obrazem pogoni za nieosiągalnym, kosmicznym symbolem uniwersalnego porządku, rzeźbiarską i intelektualną prowokacją. Ta praca, dziś w stałej kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi, przyniosła Bednarskiemu szerokie uznanie i ugruntowała jego pozycję w świecie. "Moby Dick" jest szczególnym modelem przestrzeni, na którym artysta wielokrotnie dokonywał daleko idących przekształceń, każdorazowo kreując go od nowa. Rzeźba stała się początkiem całego, rozłożonego na lata cyklu, w którym Bednarski dokonywał transformacji motywu łodzi - lewiatana, badał wynikające z nich relacje przestrzenne i znaczeniowe" - pisze profesor Waldemar Baraniewski, kurator wystawy.
Zapraszam do wysłuchania opowieści o rzeźbiarzu i jego historii "Moby Dicka". W audycji wystąpili artysta oraz towarzyszący jego twórczości od lat profesor Waldemar Baraniewski.
Audycję zrealizowała Aleksandra Łapkiewicz