"Wszystko o moim ojcu. Portret Zdzisława Piernika" to subiektywna opowieść o muzyku: soliście, kompozytorze, improwizatorze, pedagogu, a także człowieku i ojcu, naszkicowany przez jego córkę – dziennikarkę radiowej Dwójki; to uniwersalna opowieść o determinacji w realizacji marzeń w każdej dziedzinie życia.
Bohater ze wzruszeniem i poczuciem humoru dzieli się osobistymi wspomnieniami z kolejnych etapów swojej kariery w swobodnej rozmowie, bogato ilustrowanej archiwalnymi nagraniami muzycznymi i fragmentami dźwiękowych eksperymentów. Opowiada o długiej drodze jego pasji muzycznej, która zaczęła się od wykonywania muzyki tradycyjnej w rodzinnej wsi na Kujawach, a doprowadziła do najsłynniejszych sal koncertowych i festiwali świata - w Europie, Stanach Zjednoczonych, Meksyku czy Japonii. Przybliża słuchaczom niedoceniane i mało znane możliwości samego instrumentu, rzadko wykorzystywanego w muzyce solowej.
Zdzisław Piernik odkrył piękno brzmienia tuby, jej oryginalną barwę i ogromną skalę już w latach 60. XX wieku i postanowił zainteresować nią szeroką publiczność. Taka postawa budziła wówczas w Polsce zdziwienie, bowiem do tego czasu tubę uważano jedynie za instrument orkiestrowy. Wobec braku oryginalnej literatury artysta początkowo dokonywał transkrypcji utworów pisanych na inne instrumenty takich kompozytorów jak B. Marcello, R. Schumann, F. Schubert, W. A Mozart, C. Saint-Saens, L. van Beethoven, J. Nowakowski. M. K. Ogiński i. in.
Po serii muzycznych podróży i nagrań płytowych z repertuarem klasycznym rozpoczął eksperymenty sonorystyczne z tubą preparowaną. Z wykorzystaniem ustników, tłumików i dźwięczników od innych instrumentów do swojej gry wprowadzał frullata, flażolety i wielodźwięki. Począwszy od lat 70. utwory dla niego pisali i dedykowali mu wybitni kompozytorzy muzyki współczesnej, m.in. K. Penderecki, W. Szalonek, H. M. Górecki, Z. Bargielski, B. Schaeffer, B. Ammann, R. Haubenstock - Ramati. Kompozycje te miały prawykonania na festiwalach muzyki współczesnej w Polsce i za granicą, m.in. w Bayreuth, Witten, Darmstadt, Salzburgu, Bourges, Sztokholmie, Los Angeles. Zostały wydane przez takie wytwórnie jak: Polskie Nagrania, ProViva i Sonoton, a w programach radiowych i telewizyjnych docierały do szerokiej publiczności na całym świecie. W audycji Zdzisław Piernik przypomina historię ich powstawania i prezentuje unikatowe rękopisy wybranych partytur graficznych.
Opowieść dopełniają wspomnienia z pracy w teatrach, orkiestrach, zespołach jazzowych, refleksje o muzyce improwizowanej i działalności pedagogicznej. W rozmowie poznajemy również inne pasje muzyka: fascynację poezją polską, przyrodą, jego zaangażowanie w tworzenie domu i ogrodu oraz przywiązanie do rodziny.