Rachmaninow i Prokofiew z Wenezueli. Płyty do wygrania!

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2014 15:50
Chińska pianistka z towarzyszeniem Simón Bolívar Symphony Orchestra of Venezuela pod batutą Gustavo Dudamela wykonuje koncerty fortepianowe Rachmaninowa i Prokofiewa. To nasza wtorkowa propozycja w konkursie "Płyta na lato".
Yuja Wang. Fragment okładki płyty z III Koncert fortepianowy d-moll op. 30 Rachmaninowa i II Koncert fortepianowy g-moll op. 16 Prokofiewa
Yuja Wang. Fragment okładki płyty z III Koncert fortepianowy d-moll op. 30 Rachmaninowa i II Koncert fortepianowy g-moll op. 16 ProkofiewaFoto: mat. prasowe

Od poniedziałku do piątku w naszej letniej audycji muzycznej "Płyta na lato" prezentujemy fonograficzne bestsellery, znakomite nowości, nagrania, które warto poznać. Uwaga: codziennie do wygrania dwa egzemplarze przedstawianej płyty.

Zobacz regulamin konkursu "Płyta na lato" >>>

We wtorek posłuchamy płyty: Yuja Wang – Rachmaninow III Koncert fortepianowy d-moll op. 30, Prokofiew II Koncert fortepianowy g-moll op. 16, Simón Bolívar Symphony Orchestra of Venezuela, Gustavo Dudamel (DG)

A pytanie na dziś brzmi:

Yuja Wang i Gustavo Dudamel należą do tych artystów ze świata muzyki klasycznej, którzy świetnie radzą sobie we współczesnej, zglobalizowanej rzeczywistości wirtualno-medialnej, zdominowanej przez muzykę rozrywkową. Z jednej strony odróżnia ich to od wielkich wirtuozów przeszłości, jednak z drugiej – upodabnia do wielkich gwiazd muzyki XIX i początków XX wieku. Podobnie jak muzycy przeszłości – choć przy pomocy innych narzędzi – współcześni artyści tworzą swój gwiazdorski wizerunek. A zatem nic się nie zmieniło, ale jednocześnie zmieniło się wszystko. Co sądzą Państwo o współczesnym sposobie promowania muzyków klasycznych? Czy to dobrze, czy źle, że niektórzy z nich konkurują z gwiazdami muzyki popularnej? Czy to smutna konieczność, czy może taki sposób promowania siebie i swojej sztuki ma również dobre strony? Czy młodzi muzycy ze świata „klasycznego” powinni w ogóle przejmować się promocją i próbować przypodobać publiczności?


/

 

Zaprasza Piotr Matwiejczuk.

12 sierpnia (wtorek), godz. 15.30-15.50

W letniej ramówce Dwójki nie mogło zabraknąć konkursu, który w ubiegłych latach cieszył się ogromną popularnością. Na naszej antenie będziemy prezentować interesujący, godny polecenia album oraz zadawać związane z przedstawianym nagraniem pytanie.

Słuchacze udzielają odpowiedzi, przesyłając - podczas trwania audycji - mail na adres plytanalato@polskieradio.pl (od poniedziałku do czwartku) lub dzwoniąc pod numer 22 645 22 22 (w piątek). Zwycięzcami konkursu danego dnia są dwie osoby, których odpowiedź zostanie najwyżej oceniona przez prowadzącego audycję. Prezentowaną płytę wygrywają autorzy najbardziej kreatywnych i oryginalnych odpowiedzi . Imiona i miejscowości zamieszkania Zwycięzców oraz ich odpowiedzi prowadzący podaje w audycji

Konkurs odbywa się w dniach 16 czerwca-14 września 2014 roku w dni powszednie ( od poniedziałku do piątku ) oraz w święta 19 czerwca i 15 sierpnia w audycji "Płyta na lato".
Dobrą wiadomością jest również to, że każdy uczestnik może wziąć udział w konkursie dowolną liczbę razy .

Zobacz regulamin konkursu "Płyta na lato" >>>


A oto płyty, które wygrać można będzie w kolejnych dniach nadchodzącego tygodnia:

środa, 13.08

Meredith Monk, Piano Songs (ECM).
czwartek, 14.08
Pablo Heras-Casado, El Maestro – Farinelli (Porpora, Hasse, CPE Bach), Concerto Köln (Archiv)  
piątek, 15.08
Adams, The Gospel According To The Other Mary, Los Angeles Philharmonic, Los Angeles Master Chorale, Gustavo Dudamel (2 CD, DG)  

Zaprasza Piotr Matwiejczuk.

jp

Zobacz więcej na temat: MUZYKA płyta
Czytaj także

Pieter Wispelwey: kilka wiolonczel, trzy razy Bach, dwa razy Beethoven

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2014 20:00
Poza tym: powroty do Dworzaka, Brittena czy Haydna. – Byłoby smutne, gdyby człowiek nagrał wszystko, mając trzydzieści czy czterdzieści parę lat. Zwłaszcza, że ciągle gram ten repertuar, więc perspektywa na pewno się zmienia – mówił w Dwójce wybitny wiolonczelista.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Hélène Grimaud: widzę kolory, gdy słyszę dźwięki

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2014 13:12
– Muzyka oddziałuje na ludzi w bardzo różny sposób, w moim przypadku po prostu widzę kolor. Nie dzieje się to jednak nieustanne: czasami pojawia się, gdy gram, czasami, gdy słucham muzyki – mówiła w Dwójce znakomita francuska pianistka o swoim doświadczeniu synestezji.
rozwiń zwiń