Uważaj na plakaty

Ostatnia aktualizacja: 02.05.2013 15:30
- Dziś plakat musi przyciągnąć uwagę jednego konkretnego odbiorcy - powiedziała w Dwójce Aleksandra Kot. Maja Wolna podkreśliła zaś, że zadaniem plakatu jest intrygowanie tych, którzy go widzą.
Audio
  • O tym, jak zmieniło się w Polsce podejście do sztuki plakatu i jaką rolę odgrywa plakat dzisiaj rozmawiają Aleksandra Kot, Maja Wolna, Tomasz Głowacki i Marta Strzelecka (Dwójka/Rozmowy po zmroku)
plakaty reklamujące występy muzyczne w warszawskich klubach autorstwa Zuzanny Rajewskiej (Komety i Maki Chłopaki w Hydrozagadce) oraz Łukasza Rychlickiego (ULKR w Cafe Kulturalna)
plakaty reklamujące występy muzyczne w warszawskich klubach autorstwa Zuzanny Rajewskiej (Komety i Maki Chłopaki w Hydrozagadce) oraz Łukasza Rychlickiego (UL/KR w Cafe Kulturalna)Foto: materiały promocyjne

 - Plakat ma przekazywać jedną określoną informację - dodał trzeci gość "Rozmów po zmroku", Tomasz Głowacki. - Podstawą projektu jest rozmowa z klientem i przekonanie go, że praca nie może zawierać mnóstwa informacji, których i tak nikt nie zechce czytać - mówił. Zarówno jednak on, jak i dwie pozostałe rozmówczynie Marty Strzeleckiej, ubolewali, że zamówienia na plakaty zdarzają się coraz rzadziej. - W tej sytuacji grafik może jedynie wymyślić jakiś problem i stworzyć ilustrującą go pracę. Dla mnie to właśnie jest najbardziej naturalna forma kontaktu z odbiorcą - powiedziała Maja Wolna.

Zapraszamy do wysłuchania audycji, w której wziął udział także inny twórca plakatów, Jan Bajtlik. Usłyszymy również nagraną wypowiedź artysty-grafika Rosława Szaybo. Audycję przygotowała Marta Strzelecka we współpracy z Aleksandrą Łapkiewicz.

Czytaj także

Ogniu, krocz ze mną...

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2013 06:05
- Pierwsze podpalanie pamieta się bardzo długo - mówią Aleksandra Olszewska oraz Julian Waglewski - przedstawiciele grupy kuglarskiej Nocturn, którą można spotkać na warszawskiej starówce.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Sztuka coraz popularniejszą inwestycją

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2013 14:35
W 2012 r. polski rynek inwestycji w sztukę wzrósł o 25 proc. Zainteresowanie tym sposobem lokowania kapitału z roku na rok wzrasta
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Świadomość" - krzywy uśmiech sztuki w stronę życia

Ostatnia aktualizacja: 09.04.2013 16:59
- W początkach swojej działalności formacja często występowała podczas świąt - na przykład Barbórki - mówił w "Notatniku Dwójki" współautor książki o historii grupy "Świadomość. Neue Bieriemiennost", Karol Sienkiewicz.
rozwiń zwiń
Czytaj także

W jamie Cezarego Bodzianowskiego

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2013 09:00
Prezentowana w Muzeum Sztuki w Łodzi wystawa "To miejsce nazywa się Jama" to pierwsza muzealna retrospektywa jednej z najbardziej oryginalnych postaci współczesnej sceny artystycznej. O ekspozycji opowiadamy w "Wybieram Dwójkę".
rozwiń zwiń