Katarzyna Czajka-Kominiarczuk podkreśliła w audycji, że sama założyła bloga w reakcji na ignorancję profesjonalnych krytyków. - W przypadku kultury popularnej bardzo często wiedza pasjonatów amatorów jest większa niż kompetencje dziennikarza, który został oddelegowany do napisania tekstu na konkretny temat.
Blogerka dodała, że samozwańczy krytycy kulturalni wypełniają ważne luki, których nie są w stanie zapełnić tradycyjne media. - Z jednej strony mówią o rzeczach, które dla mainstreamowych redakcji są zbyt niszowe lub nie mogą na nie przeznaczyć odpowiednio dużo miejsca. Z drugiej, kształtują gusta osób, dla których tradycyjne media nie są głównym źródłem informacji i opinii.
Na problemy trapiące świat blogerów i vlogerów zwrócili uwagę dr Łukasz Jasina i socjolożka nowych mediów Paula Bialski. Jednym z nich są pieniądze, które w blogerów inwestują różne firmy, przez co stają się oni jednym z elementów kampanii reklamowych, a ich opinie przestają być wiarygodne.
Z kolei o szansach związanych z blogosferą mówiła Anna Karczewska z Agencji Kultura. Zdaniem ekspertki potrzebny jest nowy, nie wykluczający język mówienia o kulturze, który sprawi, że poszerzy się grono jej odbiorców.
***
Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą
Prowadził: Krzysztof Grzybowski
Goście: dr Łukasz Jasina, Anna Karczewska z Agencji Kultura, Katarzyna Czajka-Kominiarczuk – dziennikarka, autorka bloga "Zwierz popkulturalny" oraz Paula Bialski, socjolog nowych mediów
Data emisji: 14.04.2019
Godzina emisji: 17.30
bch