Jak powstaje scenografia filmowa?

Ostatnia aktualizacja: 16.12.2024 08:07
Czy polski film albo serial historyczny, mimo niewysokiego budżetu, może robić wrażenie imponującą scenografią? Jak się pracuje nad wizualną częścią filmowego świata? Porozmawiamy o tym w "O wszystkim z kulturą" z Anną Anosowicz, twórczynią scenografii między innymi do "Kosa" Pawła Maślony, "Imago" Olgi Chajdas i "Najmro" Mateusza Rakowicza.
Anna Anonsowicz zdradza, jak wygląda proces budowania scenografii. Zdj. ilustracyjne
Anna Anonsowicz zdradza, jak wygląda proces budowania scenografii. Zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock/Gorodenkoff

Scenografka opowie o procesie budowania scenografii, o przedstawianiu w kinie budynków, wystroju wnętrz, architektury z przeszłości, ale również z wyobrażonej przyszłości.

Zapytamy Annę Anosowicz o to, jakie trudności wiążą się z opracowywaniem obrazów PRL-u w polskim kinie. Zastanowimy się, jak ważne w pracy nad scenografią są odniesienia do dawnej i współczesnej sztuki, mody, designu.

Anna Anosowicz będzie mówiła o swojej drodze zawodowej od studiów architektonicznych, przez pracę w teatrze, do współtworzenia filmów i seriali. Porozmawiamy też o miejscu twórczyń i twórców scenografii w świecie filmu.

***

Na audycję "O wszystkim z kulturą" w poniedziałek (16.12) w godz. 19.10-20.00 zaprasza Marta Strzelecka.

am

Czytaj także

Marta Ignerska: nie jestem wyznawczynią tzw. stylu w ilustracji

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2024 21:30
- Lubię kiedy każda książka ma trochę inną technikę, bo ilustracja, jeśli współpracuje z tekstem, musi mu służyć. Wtedy to tekst wyznacza rodzaj techniki i formę, jaką wybieram - mówiła w Dwójce Marta Ignerska, nagradzana ilustratorka i graficzka, współtwórczyni książek dla dzieci i dorosłych.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Heksa" - komiks Katarzyny Witerscheim, który powstał z przekory

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2024 20:56
- Chciałam udowodnić, że taki komiks może zdobyć jakąś nagrodę. Nie oszukujmy się, ludzie wysyłają swoje rzeczy na konkursy, żeby wygrywać. Chodziło mi też o to, żeby pokazać, że sam konkurs ma sens, ponieważ pozwala nagrodzonym autorom wydać swój komiks - mówiła w Dwójce Katarzyna Witerscheim, autorka "Heksy".
rozwiń zwiń