Dramat w przekładzie Małgorzaty Semil ukazała się w marcowym numerze "Dialogu". Jest to utwór odmienny w klimacie od tych, wydanych przez agencję Adit w ubiegłym roku - w tomie "Wspomnijcie synów Ulsteru".
Co prawda, odwołuje się również do wydarzeń historycznych, bowiem w biografii wielkiej aktorki miał miejsce epizod krótkiego pobytu w Irlandii na zaproszenie jakiegoś malarza, jednak autor przesunął te wydarzenia w czasie. Greta Garbo przyjeżdża do domu, którego właścicielem jest angielski malarz Matthew Dover, który kupił ten dom od zubożałej rodziny irlandzkiej i pozwolił jej w nim pozostać w charakterze służących: ogrodnika, szofera, gospodyni, i jej pomocy.
Malarz to gej, jego kochankiem jest dawny bokser Harry, który równie dobrze mógłby zostać utrzymankiem jakiejś kobiety. Ciche nadzieje wiąże on nawet z przybyciem Grety Garbo, która wcale nie zachowuje się jak sławna wielkość, lecz jak kobieta, która zna życie z różnych, niekoniecznie najlepszych stron.
Wychowana w rodzinie alkoholika, wcześnie straciła siostrę, sama wdrapała się na szczyt kariery. Wiele ze swoich doświadczeń przekazuje w swobodnych rozmowach z domownikami, widząc znane sobie z autopsji sytuacje. Szczególną bliskość i zrozumienie odczuwa w stosunku do prowadzącej ten dom siostry dawnego właściciela, samotnej Paulie.
Ta bliskość ma charakter także erotyczny: obie panie odznaczają się skłonnościami lesbijskimi, co daje się zauważyć na co dzień... w sposobie ich ubierania się, poruszania, artykułowania.
Niebawem polska prapremiera tej sztuki - w Teatrze Współczesnym w Szczecinie w reżyserii Anny Augustynowicz. Audycję poprowadzą Iwona Malinowska i Janusz Majcherek.