"Publiczność przychodzi do Concertgebouw ze względu na Mahlera"

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2018 09:00
- Gustav Mahler to nasz symbol. Wybór jego kwartetu fortepianowego wydawał się zupełnie naturalny - mówił skrzypek Marc Daniel van Biemen, omawiając program koncertu Camerata Royal Concertgebouw Orchestra.
Audio
  • Marc Daniel van Biemen o zespole Camerata Royal Concertgebouw Orchestra (Letni Festiwal Muzyczny/Dwójka)
  • Tomasz Górny z Instytutu Muzykologii o salach koncertowych w Amsterdamie (Letni Festiwal Muzyczny/Dwójka)
Gustav Mahler, graffiti w chorwackiej Opatii, 2013 r.
Gustav Mahler, graffiti w chorwackiej Opatii, 2013 r. Foto: Bokic Bojan /Shutterstock.com

Cedric-Tiberghien_1200.jpg
Cedric Tiberghien: Schuman komponował z pasją i miłością

A w programie tym znalazły się obok dzieła Mahelra także utwory Brahmsa i Dohnányiego. - Bardzo cenimy sobie wykonywanie muzyki kameralnej epoki romantyzmu, ale także utwory klasyczne. Nagraliśmy ostatnio nawet oktet Franciszka Schuberta, a Mozarta kwintet klarnetowy to jeden z naszych ulubionych utworów. Oczywiście Gustav Mahler to nasz symbol, publiczność przychodzi do Concertgebouw właśnie ze względu na tego kompozytora. Aby posłuchać jego muzyki w wykonaniu całej orkiestry – podkreślał Marc Daniel van Biemen.

Jak wyglądały początki współpracy Marka Daniela van Biemena z królewską orkiestrą Concertgebouw? Kim był dla naszego gościa Herman Krebbers, zmarły na początku maja tego roku koncertmistrz orkiestry? W rozmowie również m.in. o tym, że muzyk powinien być bardzo wszechstronny ("interesuję się także innymi stylami muzycznymi: jazzem, muzyką elektroniczną czy nawet hip-hopem")...

Zapraszamy również do wysłuchania rozmowy z Tomaszem Górnym z Instytutu Muzykologii o salach koncertowych w Amsterdamie.

***

Prowadzi: Aleksandra Tykarska

Gość: Marc Daniel van Biemen (skrzypek)

Data emisji: 4.07.2018

Godzina emisji: 21.00

Materiał został wyemitowany w audycji "Letni Festiwal Muzyczny".

jp/mko

Czytaj także

Jeden Koncert wiolonczelowy C-dur Haydna i dwóch zwycięzców

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2018 14:00
Posłuchaj obrad "Płytowego Trybunału Dwójki", który oceniał tym razem nagrania Koncertu wiolonczelowego C-dur Haydna. Zakończyło się dość nietypowo, bo wyłonieniem dwóch zwycięzców.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Symfonia "Włoska" Mendelssohna najlepsza w londyńskim wykonaniu

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2018 11:39
"Płytowy Trybunał Dwójki" wybrał zwycięskie nagranie IV Symfonii A-dur op. 90 "Włoskiej" Feliksa Mendelssohna-Bartholdy'ego. Zapraszamy do odsłuchania audycji.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Płytowy Trybunał wybrał najlepsze nagranie oratorium Haydna

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2018 18:00
Jury w składzie Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski i Wojciech Michniewski uznało, że najlepszą interpretację "Siedmiu ostatnich słów Chrystusa na Krzyżu" zaproponował Frans Brüggen.
rozwiń zwiń