Gesualdo – Responsoria na Wielki Tydzień

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2014 16:50
W ostatniej "Płytomani" przed Wielkanocą szczególnie polecaliśmy Państwa uwadze trzypłytowy zestaw wytwórni Glossa przynoszący Responsoria na Wielki Tydzień (wydane w 1611 roku) Carla Gesualda da Venosa.
Audio
  • Gesualdo – Responsoria na Wielki Tydzień - nagrania La Compagnia del Madrigale recenzja Ewa Obniskiej (Płytomania/Dwójka)
  • Złota setka Piotra Kamińskiego: sonaty fortepianowe Beethovena (Płytomania/Dwójka)
  • Rozmowa Krzysztofa Dziuby z Alicją Wołyńczyk, połową duetu saksofonowego Ars Duo (nowa płyta firmy Dux "Saxophone Conversations”) (Płyttomania/Dwójka)
Portret Carlo Gesualdo
Portret Carlo GesualdoFoto: Wikipedia/domena publiczna

Nagranie przygotował znakomity zespół muzyki dawnej La Compagnia del Madrigale, którego śpiewacy wywodzą się z takich grup jak Concerto Italiano czy La Venexiana. Nagranie pod każdym względem znakomite – idealne na Wielki Tydzień (i właśnie wtedy zabrzmi na naszej antenie w obszernych fragmentach). Album zrecenzowała Ewa Obniska.

Poza tym w audycji: Piotr Kamiński, tuż przed inauguracją 18. Festiwalu Wielkanocnego Ludwika Beethovena, przedstawił idealne nagranie sonat fortepianowych Beethovena (w "Złotej Setce”), zaś Krzysztof Dziuba spotkał się z Alicją Wołyńczyk, połową duetu saksofonowego Ars Duo (nowa płyta firmy Dux "Saxophone Conversations”).
Audycję przygotował Jacek Hawryluk.

/

bch

Zobacz więcej na temat: MUZYKA
Czytaj także

Gesualdo nie był sam

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2013 17:00
Jako wielki outsider muzyki schyłkowego renesansu oraz autor wstrząsającego mordu, inspirował Stawińskiego, Herzoga, Herlinga-Grudzińskiego i wielu innych. Dziś wiemy już jednak, że Carlo Gesualdo nie był "samotną wyspą".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Lutosławski Jacka Kaspszyka

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2014 13:49
W dzisiejszej "Płytomani” przedstawimy nowe nagrania muzyki Witolda Lutosławskiego. Kolejne części serii "Opera omnia” (vol. 5 i 6) wydał CD Accord wraz z NFM Filharmonią Wrocławską.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Co różni opery Lully’ego i Scarlattiego?

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2014 14:00
W niedzielnej "Płytomanii" poleciliśmy Państwu nagrania dwóch barokowych oper - kompletnie innych, choć równie fascynujących. To "Faéton" Jeana-Baptisty Lully’ego (premiera - Wersal 1683) i "Carlo Re d’Alemagna" Alessandro Scarlattiego (Neapol 1716).
rozwiń zwiń