Enrico Caruso - król tenorów

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2021 23:00
Bohaterem audycji był Enrico Caruso - genialny tenor, który jako pierwsza gwiazda opery miał możliwość rejestrowania swojego głosu.
Audio
  • Nagrania Enrico Caruso z początku XX wieku (Tematy operowe/Dwójka)
Enrico Caruso
Enrico CarusoFoto: Forum/Granger History Collection

Jan Kiepura 1200 NAC.jpg
Jacek Marczyński: pod koniec XIX wieku wykształcił się kult gwiazd

Posłuchaj
58:09 2021_04_06_22_01_32_PR2_Tematy_operowe.mp3 Nagrania Enrico Caruso z początku XX wieku (Tematy operowe/Dwójka)

Enrico Caruso urodził się w Neapolu w lutym 1873 roku. Już w dzieciństwie przejawiał swój talent, śpiewając w przykościelnych chórach. Studia śpiewu rozpoczął w 1891 roku, a debiutował trzy lata później na jednej z neapolitańskich scen.

Światową karierę zapoczątkował jego występ w "Cyganerii" Giacomo Pucciniego w 1902 roku. Rok później został pierwszym tenorem nowojorskiej Metropolitan Opera, miał na swoim koncie także liczne występy na najlepszych scenach europejskich. W swoim repertuarze miał około 70 partii m.in. jako Radames w Aidzie Verdiego, czy Książę Mantui w Rigoletto Verdiego.

"Tematach operowych" wysłuchaliśmy jego nagrań z pierwszych dni fonografii z początku XX wieku.

***

Tytuł audycji: Tematy operowe

Prowadził: Aleksander Laskowski

Data emisji: 7.04.2021

Godzina emisji: 22.00

Czytaj także

Bassem Akiki poleca "Madame Butterfly" Giacoma Pucciniego

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2020 23:30
Tym razem do świata opery zaprosił nas Bassem Akiki – dyrygent, kompozytor, od niedawna dyrektor muzyczny Opery Wrocławskiej.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Urszula Kryger poleca "Trubadura" Giuseppe Verdiego

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2021 18:47
Wychowała się w Łodzi: w operze i w filharmonii. Od zawsze słuchała nagrań, które pomagały jej także w rozwiązywaniu problemów wokalnych. "Trubadur" to jedna z ukochanych oper Urszuli Kryger.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Lilianna Stawarz poleca "Dydonę i Eneasza" Purcella

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2021 07:25
W audycji "Moja opera" Lilianna Stawarz mówiła o tym, którą interpretację "Dydony i Eneasza" Henry'ego Purcella ceni najbardziej.
rozwiń zwiń