Polskie Radio
Section05

Facebook

ANALIZA Blaski i cienie mediów społecznościowych. Eksperci oceniają świat w 20 lat po Facebooku

Łatwość i szybkość komunikacji, idole, gwiazdy, eksperci na wyciągnięcie ręki, ale też bańki informacyjne, manipulacje, oszustwa. Social media, czyli media społecznościowe, to bez wątpienia jedna z kluczowych obecnie gałęzi nowych technologii. Jaki wpływ wywarły na świat? O tym w trójgłosie ekspertów mówią PolskiemuRadiu24.pl dr Agnieszka Całek z Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ, dr Jerzy Stachowicz z Instytutu Kultury Polskiej UW, a także Grzegorz Frątczak, dziennikarz i publicysta, dyrektor i redaktor naczelny Polskiego Radia 24.
Zobacz więcej na temat:  POLSKA społeczeństwo nowe technologie media społecznościowe social media infografika

PR24 Zuckerberg przed Senatem USA. Paweł Pelc: regulacje nie nadążają za działalnością sieci

- To element przygotowań, by wprowadzić regulacje w tym zakresie. Jest projekt ustawy popierany przez obie partie i silny lobbing przeciwko temu projektowi. Do tej pory w zasadzie żadne dalej idące uregulowania działalności platform społecznościowych w tej materii, i ochrony użytkowników nie skończyły się sukcesem - mówił w Polskim Radiu 24 Paweł Pelc, prawnik, Akademickie Centrum Polityki Cyberbezpieczeństwa Akademia Sztuki Wojennej.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 ŚWIAT Mark Zuckerberg USA Ameryka internet

ANALIZA Tak cię widzą, jak piszesz? Naukowcy zbadali postrzeganie człowieka przez pryzmat wpisów w social mediach

Naukowcy z Cornell University w Nowym Jorku przeprowadzili pierwsze badanie, w którym przyjrzeli się temu, jak ludzie postrzegają nas na podstawie naszych wpisów w mediach społecznościowych. Wyniki wskazują, że odbiór użytkownika jest zupełnie inny niż jego postrzeganie siebie. Duży wpływ mają na to multimedia, jakie dołączamy do wpisów.
Zobacz więcej na temat:  media społecznościowe internet badania ŚWIAT Ameryka

Wygrali wybory, choć na kampanie w sieci nie wydali milionów. Podsumowanie kampanii w Holandii

Przed środowymi wyborami parlamentarnymi holenderskie partie polityczne wydały setki tysięcy euro na kampanię w sieci. Okazuje się jednak, że PVV - antyimigrancka partia prawicowego populisty Geerta Wildersa - wygrała wybory dysponując budżetem na reklamę internetową wynoszącym 1475 euro.
Zobacz więcej na temat:  ŚWIAT Europa Holandia Geert Wilders polityka wybory wybory 2023 kampania wyborcza internet cyfryzacja reklama w internecie media społecznościowe

Blisko 30 profili na Facebooku wspiera propagandowo PO. Skoordynowane działania przeciwko PiS

Co najmniej 29 profili na Facebooku, w tym "Sok z Buraka", wspierało Platformę Obywatelską w kampanii wyborczej, prowadząc skoordynowane działania propagandowe przeciwko Prawu i Sprawiedliwości - wynika z raportu Laboratorium Cyfrowych Badań Kryminalistycznych (DFRLab) przy Radzie Atlantyckiej.
Zobacz więcej na temat:  POLSKA kampania wyborcza cyfryzacja internet Platforma Obywatelska koalicja obywatelska opozycja SokzBuraka media społecznościowe dezinformacja propaganda mowa nienawiści

Meta celowo uzależnia dzieci od mediów społecznościowych? Jest oskarżenie kilkudziesięciu stanów

Amerykański międzynarodowy konglomerat technologiczny Meta został oskarżony przez kilkadziesiąt stanów USA o celowe uzależnianie dzieci od mediów społecznościowych. Wiążą to w pozwie m.in. z depresją, stanami lękowymi, bezsennością, zakłóceniami w edukacji i życiu codziennym.
Zobacz więcej na temat:  media społecznościowe Instagram internet dzieci młodzież Mark Zuckerberg prokuratura ŚWIAT USA Stany Zjednoczone Ameryka Północna

Komisja Europejska grozi portalom X i Meta karami za dezinformację. Chodzi o treści dotyczące ataku Hamasu

Komisja Europejska zarzuca dezinformację portalom X oraz Meta. Bruksela grozi dawnemu Twitterowi i Facebookowi wysokimi karami. A chodzi o treści dotyczące ataku terrorystycznego Hamasu na Izrael. O szczegółach korespondentka Polskiego Radia Beata Płomecka.
Zobacz więcej na temat:  ŚWIAT Izrael Europa służby i bezpieczeństwo polityka Komisja Europejska media społecznościowe

Płatne portale społecznościowe? Rozważa to jeden ze światowych gigantów

Płać, by nie widzieć reklam – taki scenariusz wobec swoich platform społecznościowych rozważa Meta, właściciel Facebooka i Instagrama. To odpowiedź światowego giganta na spór z Unią Europejską. Decydując się na bezpłatną wersję obu platform, będziemy musieli pogodzić się z reklamami i mechanizmami śledzącymi.
Zobacz więcej na temat:  Trójka Piotr Firan Raf Uzar Jan Pachlowski Instagram portale społecznościowe portal społecznościowy subskrypcja subskrypcje