Polskie Radio
Section05

Michalina Łabacz

"Nowy taniec La-ba-da". Słuchowisko Janusza Głowackiego w adaptacji i reżyserii Waldemara Modestowicza

Opowiadanie Janusza Głowackiego „Nowy taniec La-ba-da” powstało pod koniec lat sześćdziesiątych zeszłego stulecia, w czasach Peerelu. Głowacki był bystrym obserwatorem i miał świetne ucho do dialogów. Podglądał ludzi, słuchał ich uważnie i zapamiętywał. Był ciekawy życia, bywał w różnych środowiskach, tych elitarnych, stołecznego światka artystyczno-literackiego, ale też nie stronił od marginesu życia mieszkańców przedmieść i tak zwanej zapyziałej prowincji.
Zobacz więcej na temat:  Teatr Polskiego Radia RepertuarTeatruPR2023 TEATR słuchowisko Janusz Głowacki Waldemar Modestowicz Maciej Kubera Teresa Skoczylas Antoni Pawlicki Lidia Sadowa Fabian Kocięcki Maciej Zuchowicz Jacek Braciak Michał Sitarski Mateusz Rusin Piotr Grabowski

"Oczy". Słuchowisko Bohdana Korzeniewskiego w adaptacji i reżyserii Waldemara Modestowicza

Dramat "Oczy” nigdy nie stracił na aktualności. Bohdan Korzeniewski napisał pod koniec lat pięćdziesiątych minionego wieku. Zainspirowały go niewątpliwie losy dyktatorów, sprawujących bezwzględną władzę, a zarazem żyjących w nieustannym strachu, że mogą ja stracić.
Zobacz więcej na temat:  Teatr Polskiego Radia TEATR słuchowisko Waldemar Modestowicz Maciej Kubera Piotr Moss Beata Jankowska Adam Ferency Piotr Grabowski Karol Dziuba

"Anioł dla dwojga". Słuchowisko autorstwa Tomasza Mana w reżyserii autora

"Anioł dla dwojga" to trochę komedia romantyczna, a tak naprawdę to historia zakochania. A wszystko zaczyna się niewinnie. Pewien szanowany i "pod pantoflem" mamusi organista żyje sobie spokojnym i bezproblemowym życiem. Pewnego dnia jednak wszystko się zmienia, bo poznaje dziewczynę we fioletowych włosach, która przepięknie śpiewa Ave Maria Schuberta...
Zobacz więcej na temat:  Teatr Polskiego Radia TEATR słuchowisko Tomasz Man Andrzej Brzoska Sambor Dudziński Stanisław Brudny

"Kawałek umarłego świata". Słuchowisko Marty Rebzdy w reżyserii Waldemara Modestowicza

Adina Blady-Szwajger spisała swoje wspomnienia pod koniec lat 80. za namową Marka Edelmana. W czasie okupacji razem pracowali w dziecięcym szpitalu w getcie warszawskim. Ona jako lekarka, on jako goniec. Na jego - bojowca ŻOB-u - polecenie opuściła getto. Była łączniczką po aryjskiej stronie.
Zobacz więcej na temat:  Teatr Polskiego Radia TEATR słuchowisko Marta Rebzda Waldemar Modestowicz Maciej Kubera Anna Seniuk Jędrzej Hycnar Katarzyna Dąbrowska Ewa Konstancja Bułhak Olga Sarzyńska Michał Sitarski

"Dobro wraca podwójnie". Słuchowisko Marty Rebzdy w reżyserii Waldemara Modestowicza

Słuchowisko opowiada o losach żydowskiej dziewczynki, Estery Borenstein. Kiedy miała 10 lat wyskoczyła z pociągu wiozącego Żydów do Treblinki. Dotarła do Osin, rodzinnej wsi swojej mamy. Jej mieszkańcy postanowili wspólnie ukrywać dziecko.
Zobacz więcej na temat:  Teatr Polskiego Radia TEATR słuchowisko Marta Rebzda Waldemar Modestowicz Andrzej Brzoska Maria Pakulnis Wiktoria Gorodeckaja Piotr Grabowski Aleksandra Justa Karol Dziuba Leon Charewicz

"Chaja i Chaim. Opowieść o dwóch liściach". Słuchowisko Marty Rebzdy w reżyserii Waldemara Modestowicza

"Chaja i Chaim. Opowieść o dwóch liściach" to historia wojennych losów Chaima Kozienickiego. Od getta łódzkiego, przez obozy w Auschwitz, Stutthofie, Stolpie/Słupsku, przez marsz śmierci i wreszcie barki śmierci. Jest to też, a może przede, wszystkim opowieść o miłości matki i syna, która trwa pomimo śmierci i upływu czasu.
Zobacz więcej na temat:  Polecamy Teatr Polskiego Radia Marta Rebzda TEATR słuchowisko Waldemar Modestowicz Anna Dereszowska Jędrzej Hycnar Mariusz Bonaszewski Wojciech Zieliński Jakub Kordas Paulina Holtz

"Szaleństwo Almayera". Słuchowisko Josepha Conrada w adaptacji Bogumiły Prządki i reżyserii Waldemara Modestowicza

"Szaleństwo Almayera" to słuchowisko oparte na debiutanckiej powieści Josepha Conrada. To osadzona w egzotycznej scenerii, wzorowanej na wyspie Borneo, opowieść o holenderskim kupcu, tytułowym Almayerze, poszukiwaniu skarbów, bardziej i mniej legalnych interesach kolonialnych, wielkiej miłości ojca do córki, ale przede wszystkim trudnym spotkaniu kultur Wschodu i Zachodu (symbolizowanych między innymi przez dom, który na wzór europejski Almayer stara się postawić w środku dżungli) i o granicach przynależności i obcości kulturowej.
Zobacz więcej na temat:  Joseph Conrad Polecamy TEATR Teatr Polskiego Radia słuchowisko Waldemar Modestowicz Krzysztof Gosztyła Piotr Grabowski Piotr Bajtlik Wiktor Zborowski Marian Opania Leon Charewicz Szymon Kuśmider