Dzień Sprzedaży Bezpośredniej: przybywa skarg na akwizytorów Już we wtorek obchodzić będziemy Dzień Sprzedaży Bezpośredniej. Z roku na rok firmy działające w tej branży powiększają swoje obroty, ale również z roku na rok przybywa skarg konsumentów na nieuczciwych sprzedawców. Zobacz więcej na temat: sprzedaż handel Elżbieta Mamos
Sklepy specjalnie zawyżają ceny masła? Minęło 100 dni od wejścia w życie ustawy o przewadze kontraktowej, której celem ma być wyeliminowanie nieuczciwych praktyk handlowych w relacjach pomiędzy przedsiębiorcami działającymi w branży rolno - spożywczej. Przepisy obowiązują od 12 lipca. Pora na pierwsze podsumowania. Zobacz więcej na temat: mleko rolnictwo Sylwia Zadrożna
UOKiK wykrył zmowę przetargową. Chodzi o usługi dla wojska UOKiK wykrył zmowę przetargową trzech przedsiębiorców. Poszkodowaną instytucją był 14 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Poznaniu. Urząd nałożył kary w wysokości blisko 80 tys. zł. Zobacz więcej na temat: zmowa cenowa firmy
Jedziemy do... Krainy w kratkę Jak w każdy piątek "Cztery pory roku" turystycznie, tym razem zajrzymy do… Krainy w kratę, czyli urokliwej części Pomorza Środkowego, gdzie zachowało się wiele oryginalnych obiektów o konstrukcji szkieletowej, których elewacje mają formę biało-czarnej kratownicy. Zobacz więcej na temat: folklor skansen Łazienki Królewskie
Zmowy cenowe na terenach dotkniętych nawałnicami? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy na terenach dotkniętych nawałnicami dochodzi do zmów cenowych lub nadużywania pozycji dominującej. Pod lupą znalazły się ceny towarów i świadczonych usług. Zobacz więcej na temat: nawałnica
UOKiK ostrzega: ta firma wprowadza konsumentów w błąd UOKiK ostrzega przed działalnością pośrednika ubezpieczeniowego Goldberg & Sons z Chorzowa. Przedstawiciele spółki dzwonią do konsumentów i proponują spotkania, w trakcie których namawiają na zmianę ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (UFK). Wprowadzają klientów w błąd m.in. co do kosztów rezygnacji z ubezpieczenia i rzeczywistych kosztów zawarcia nowej umowy. Zobacz więcej na temat:
UOKiK ostrzega przed kolejną piramidą finansową Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie przeciwko firmie OneLife Network Limited z Belize, którą podejrzewa o bycie piramidą finansową. Zobacz więcej na temat: firmy
Telekomunikacja Cyfrowa ma zapłacić 0,5 mln zł kary Za wprowadzanie klientów w błąd Telekomunikacja Cyfrowa ma zapłacić 0,5 mln zł kary. UOKiK otrzymał na firmę kilkaset skarg. Zobacz więcej na temat: telekom
Bank Pocztowy zwróci pieniądze za papierowe wyciągi Bank Pocztowy odda klientom opłaty, które pobierał za przesyłanie wyciągu w formie papierowej; bank zobowiązał się do zmiany praktyki - poinformował w piątek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: bank pocztowy finanse
UOKiK: nc+ musi zwrócić klientom pieniądze Część byłych i obecnych abonentów platformy nc+ otrzyma zwrot poniesionych kosztów lub możliwość bezpłatnego korzystania z usług – uznał UOKiK. Dotyczy to osób, wobec których spółka ITI Neovision stosowała nieuczciwe praktyki rynkowe przy zawieraniu lub przedłużaniu umów na odległość. Zobacz więcej na temat: nc+ telewizja internet
UOKiK: uwaga na tę firmę. Jak nie dać się oszukać? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed kolejną firmą, która stosując nieuczciwe praktyki, nakłania konsumentów do zawierania umów. Jak działają konsultanci firmy i jak nie dać się nabrać na ich sztuczki, wyjaśniają Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia eksperci. Zobacz więcej na temat: konsument oszustwa Elżbieta Szczerbak
Mediacje zamiast sądu. To oszczędność czasu i pieniędzy Polubowne rozstrzyganie sporów między przedsiębiorcami a konsumentami nadal nie cieszy się dużą popularnością wśród Polaków. Wciąż wolimy sprawy załatwiać w sądach, mimo że tam nieraz ciągną się one latami. Zobacz więcej na temat: sądownictwo Dominik Olędzki Sylwia Zadrożna
Klienci Volkswagena pozywają ten koncern. Chcą odszkodowania Polscy klienci Volkswagena czekają na pierwszą sądową rozprawę w sprawie tak zwanej afery spalinowej. Ta ma odbyć się w listopadzie w Warszawie. Postępowanie w sprawie Volkswagena prowadzi też Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Mówił o tym w Polskim Radiu 24 szef UOKiK Marek Niechciał. Zobacz więcej na temat: volkswagen sądownictwo motoryzacja spaliny
Czy za 30 zł można pozbyć się długów? Upadłość konsumencka jest postępowaniem sądowym przewidzianym dla osób fizycznych, które stały się niewypłacalne. Ale nie w wyniku niedbalstwa lub umyślnie. Zobacz więcej na temat: Dominik Olędzki Błażej Prośniewski Aleksandra Tycner upadłość konsumencka konsument długi spłata kredytu GOSPODARKA
Wątpliwości UOKiK ws. nagrań rozmów sprzedażowych UOKiK sprawdził, czy operatorzy telekomunikacyjni udostępniają konsumentom nagrania telefonicznych rozmów sprzedażowych, w trakcie których np. ustalono warunki nowej umowy - podał w poniedziałek urząd. Zobacz więcej na temat: polsat telekomunikacja handel
UOKiK pomaga chronić seniorów przed oszustami Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) pracuje nad propozycjami działań, które pomogą uchronić seniorów przed nieuczciwymi praktykami handlowymi, takimi jak oszustwa przy nakłanianiu do zmiany dostawcy energii czy do zakupu np. drogich garnków. Osoby starsze narażane są często na nieuczciwe praktyki handlowe. Zobacz więcej na temat: senior konsument
Czy rolnicy wygrają z dyskontami? Dzięki nowym przepisom, które dopiero co weszły w życie, do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poskarżyć się może każdy, kto uważa, że inny podmiot nieuczciwie wykorzystuje wobec niego swoją przewagę kontraktową. Co to oznacza? Zobacz więcej na temat: rolnicy rolnictwo handel Sylwia Zadrożna Błażej Prośniewski Karolina Mózgowiec GOSPODARKA
UOKiK coraz częściej w sądach wspiera konsumentów Efektem pracy UOKiK jest ponad 100 istotnych poglądów ws. sądowych z udziałem konsumentów – poinformował w czwartek Urząd. Dodał, że większość dotyczyła kredytów hipotecznych we frankach szwajcarskich i ubezpieczeń na życie z UFK, czyli ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych. Zobacz więcej na temat: frank szwajcarski konsument prawo